Alla inlägg under oktober 2012

Av superkvinnor - 30 oktober 2012 12:56

Hitta vad som motiverar dig!

Några kollar på bilder av ens mål för att bli motiverade. Andra tar kort på dig själv och tittar på. Vissa blir motiverade av en viss sort musik. Hitta det som motiverar dig!

Av superkvinnor - 30 oktober 2012 09:38

Innan man får barn så är det många som tycker att föräldrar pratar för mycket om kiss, bajs och spyor. Och det är väl så antar jag. Men som förälder tänker du inte så utan det är bara en del av vardagen.

Man kan ju tycka att kiss, bajs å spyor är sånt som kommer naturligt och sköter sig självt, men så är det inte alltid. En bebis mage är inte som en vuxens mage.

När ens barn börjar med fast föda det är då det riktiga bajspratet börjar. Man måste se upp om dom blir hårda i magen och ibland finns det risk för förstoppning, vilket betyder en massa tårar, grubblerier och microlax :(

Jag googlade förstoppning hos barn härom dagen. Bland annat fick jag upp mat som va förstoppande, vilket bestod av hela ebbas kostcirkel i princip :/ min första tanke är: vad ska hon äta då?!
Färska grönsaker va typ det hon äter av det som stod på listan av bra saker för magen. Det kommer ju inte hålla henne mätt så länge.

Så vad gör man då som förälder till ett förstoppat barn? Jo man diskuterar problemet med sina vänner för att att få tips å råd. Och det enda ni som inte har barn hör är pratet om bajs :p hehe

//Angelina

Av superkvinnor - 28 oktober 2012 12:45

Fredagen började superbra med ett besök i åkersberga. Hann träffa min syssling Jenny, min bror Tobbe, min syrra Alice och min mamma Nina. Hade supertrevligt!

Sen begav jag mig hemåt för en tacomiddag. Sen va det chips och dip mys framför Tvn. Eller det va planerat så iaf. Fick akut va barnvakt till söta isolde (idiges minsta). Hennes mellan dotter Ella hade tidigare under dagen fått en gunga i ansiktet å va tvungen att åter igen åka in till Astrid Lindgrens då hon hade börjar kräkas å må illa. Hon hade fått hjärnskakning :(

Natten va Inge vidare då isolde sov dåligt och Tobbe började tok kräkas :/ själv mådde jag illa men höll tillbaka det tills på morgonen.

Höll ihop ett par timmar för att ta hand om de små tills Idige kom å hämtade isolde och Ebbas farmor kom å hämtade henne. Tack å lov att vi har nån så snäll som kan ställa upp på kort varsel.

Sen sov jag tills klockan va ca halv tre innan Tobbe tvinga mig att ta en dusch och komma ner till vardagsrummet. Va tvungen att va vaken en stund innan jag fick gå å sova igen. Fick i mig två rostmackor men dom kom upp igen innan jag skulle sova :/

Imorse vakna jag lite piggare men fortfarande lite illamående och känner mig svag. Nu har jag fått i mig lite mat så jag hoppas det blir bättre snart..

Tack Nina och Idige som hjälpte mig/oss med Ebbis när jag mådde som sämst! Ni är guld värda! <3

Av superkvinnor - 28 oktober 2012 00:11

Är helt kär i mina nya byxor från Defshop! Så jäkla sköna- o snygga är dom åxå! :) //Idige

Av superkvinnor - 26 oktober 2012 10:50

En väldigt bra med att inte va så stor är att jag ibland kan handla kläder på barn avdelningen ;) tex mitt senaste köp: ett par långkalsonger i ull. Matchar bra med Ebba som fick likadana. Dock kunde jag inte ha nån body :p

Av superkvinnor - 26 oktober 2012 07:43

Försök satsa din tid på sånt som gör dig glad!

Alla blir glada av olika saker. Hitta din grej och försök hitta så mycket tid åt det som möjligt..

Av superkvinnor - 24 oktober 2012 21:23

Jag kan ju inte va sämre än Idige så jag va oxå tvungen att få lite ny hårfärg. Vänster är före, höger efter. Vilket gillar ni bäst? ;)

Wow

Av superkvinnor - 23 oktober 2012 21:32

Jag är ju så jävla snygg att ni får ont i ögonen! Så här vart håret o jag är nöjd! Tjing tjing från tv soffan!

Presentation


Ibland är det svårt att hinna med allt som man vill hinna med. Man vill gärna ha ett bra jobb med en bra lön, men ändå vara en supermamma som hämtar barnen tidigt från skola/dagis, och orkar leka med dom och sedan laga en god och nyttig middag. Sist men i

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Många har en massa nyårslöften, men många bryter dom snabbt. Hur har det gått med dina?
 Håller dom fortfarande
 Höll en månad
 höll inte ens en dag
 hade inga nyårslöften

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards