Alla inlägg under januari 2013

Av superkvinnor - 31 januari 2013 11:46

Imorse var jag som sagt hos gynekologen. Jag blir alltid nervös för såna saker. Inte så kul att ligga halvnaken å sära på benen för främlingar :/ tur att man har en skicklig en som en snabb men ändå försiktig. Rolig oxå för den delen :p haha. Han frågade om jag ville ta bort spiralen å vad jag i så fall tänkte använda för preventivmedel. Kondom svarade jag. Då kommer du nog tillbaks snart sa han då. Om du inte vill ha ett till barn förstås. Och just nu så vill jag ju inte det så jag försökte lyssna på hans råd. Jag gjorde en undersökning som visade att allt såg bra ut och sen skrev han ut FYRA olika pillurer (en i turkost bland annat, hehe) för olika grejer som jag har haft problem med. Sen skulle han förklara vilken jag ska ta när och hur många gånger. Alla var olika så klart! Jag blev helt förvirrad så det är tur att det står på förpackningen hur jag ska ta dom.

Sen begav jag mig till jobbet. Fick mig ett gott skratt av att Jill förklarade att hennes sambo la hushållspapper under läppen för att lättare kunna sluta snusa. Haha fick lite ont i magen av skratt där. Snyggo lixom :p

Nu sitter jag å äter en gorbys till lunch och försöker låta bli godisskålen. Svårt!

Slutar fyra idag så ikväll blir det mys med Ebba hela kvällen <3 saknar mitt lilla bustroll när jag inte får träffa henne. Imorgon är jag ledig dessutom så då ska jag försöka hitta på nått riktigt skoj med henne. Å kanske få in nån träning på eftermiddagen/kvällen?? Måste fan styra upp träningslivet nu faktiskt! Alla ni andra verkar få till det bra och jag kan ju inte va sämre!

//Angelina

Av superkvinnor - 30 januari 2013 21:59

Äntligen har jag kommit hem efter en 10-21 dag på jobbet! Det har vart en jobbig men samtidigt rolig dag. Som jag skrev i förra inlägget så skulle jag till doktorn med Ebba. Vi kom dit och jag förväntade mig att få vara bestämd och kanske till och med lite arg, men det behövdes inte. Dom förstod problemet och såg till att vi fick hjälp. Nu ska hon dricka ett speciellt pulver som ska hjälpa tarmen med bajset utan att förstöra något eller lämna något kvar i kroppen. Vi fick lite riktlinjer hur vi skulle göra men skulle avgöra mängden efter hur Ebbas mage mår. Känns skönt! Nu ska vi göra det här i minst tre månader å sen så blir det återbesök och ny bedömning. Så nu håller vi tummarna att det här funkar så hon kan börja äta mer mat!

Nu blir det lite dusch med Tobbe innan vi går å sover. Måste ju upp tidigt imorgon eftersom jag har tid hos gyn.

Sov gott där ute!

//Angelina

Av superkvinnor - 30 januari 2013 09:34

Idag är det mycket som händer. Dels har vi väldigt mycket att förbereda på jobbet och sen mitt i allt så ska jag till doktorn med Ebba. Äntligen har vi fått tid för att kolla hennes mage. Nått fel måste det ju vara när ungen knappt äter och konstant är hård i magen. Hon är så förstoppad att hon tillslut kräks upp maten istället. Förut kunde hon äta mycket men just nu så är jag nöjd om hon äter nått alls.

Det är tur att Tobbe är så bestämd som han är för annars hade vi inte fått nån tid. Vårdcentralen skickar oss till sachsska och dom i sin tur säger att vi ska söka oss till vårdcentralen. Efter mycket övertalande från Tobbes sida fick vi en avbokad tid idag. Nu måste jag va hård när jag går dit så dom verkligen gör en ordentlig undersökning. Det är inte min starka sida men jag måste stå upp för Ebba så hon får den hjälp hon behöver. Ni får veta mer vad dom hänt imorgon.

Men nu måste jag koncentrera mig på mitt jobb i några timmar så allt blir klart i tid. Hade en dröm inatt att allt gick åt helvete på jobbet vilket inte är en kul känsla att vakna till när man har förberett något i veckor.

//Angelina

Av superkvinnor - 29 januari 2013 13:36

Idag tog vi en paus från solandet o badandet, Mathias panna känndes lite stram efter gårdagens sol på Tub Island så idag bestämde vi oss för att åka på elefant trekking!
Vi hyrde en taxi som körde oss rakt ut i djungeln till en hydda där de hade en massa elefanter, säkert fler än dom 7 st jag såg :)
Angelina kommer få ont i magen o skälla på mig nör hon set bilderna från taxin....taxi här är inte riktigt enligt svensk standard ha ha. O kör som galningar gör dom, i vänster trafiken!

I alla fall vart lite nervös när vi skulle kliva på elefanten, som va mycket högre än man tänker sig från backen. Det stod nämligen på en skylt att elefanter inte gillar höga eller plötsliga ljud! TÄNK OM Isolde började skrika? Sitta still är ju inte hennes paradgren direkt. Men de gick jätte bra, hon satt o pratade med både elefanten o dens skötare o nör hon va klar med det så somnade hon helt tvärt, svårare än så va de inte!
Elefant guiden satt på elefantens huvud, styrde genom att sparka elefanten lite i huvudet med hälarna o slå den lite i huvudet med en vass hacka :/ stackars elefanten!
Efter djungel tjuren fick man mata elefanten med bananer vilket va ännu mer läskigt. Man skulle stoppa bananen i elefantens mun, just under snabeln. Men satan va han vevade med den där jäkla snabeln! Läskig rolig o mysig utflykt!
Sen körde taxin oss till krabi stad o väntade på oss medan vi shoppade o kollade runt lite i ett par timmar. Sen åkte vi hem o badade i poolen.

Nör Isolde va trött o ville sova nu på em så nattade vi henne i vagnen o gick o tog en timmes fotmassage. Så jäkla skönt att det krullar sig ända upp i huvudet!

Nu ska ducha o gå ut o äta middag. I morgon är sista sol-dagen innan vi åker hem, då får de bli nån utav de närliggande öarna :)
Tack o hej så länge / Idige

Ps faaaan va snygg jag är på den här bilden ^^

Av superkvinnor - 28 januari 2013 19:11

Idag på eftermiddagen åkte vi med farmor till öppna förskolan. Ebba älskade att springa runt och leka med alla saker. Det fanns en dockvrå där hon bäddade om dockorna i sängen. Hon målade, spelade boll, åkte rutschkana mm. Hon va överlycklig :D

När vi kom hem vart det lite bus i köket med vattenlek. Sen bråkade vi om den där jävla maten som vanligt. Hon vill inte äta nått. Efter ca 5 skedar gröt och en halv dl ärtor så fick vi nöja oss helt enkelt. Hoppas vi får en utredning på hennes mage så hon kanske kan börja äta lite mer igen.

Lite duschning blev det sen å resten av kvällen bestod av mys. En superbra dag! :D

Av superkvinnor - 28 januari 2013 12:43

Igår gjorde jag det som jag har sagt att jag ska göra i veckor nu. Typ en affisch med mål och saker jag vill. Jag hade klippt ut lite ord ur tidningar, skrivit ut bilder från nätet och köpt lim å pennor. Det gick så fort och efteråt så fattar jag inte varför jag väntat så länge. Nu är den klar iaf och det känns bra! Nu ska jag titta på det varje dag och se vad jag har för mål och vad jag jag kan göra och få om jag inte köper en massa skit för alla mina pengar.

Jag började den här dagen med mys med Ebba och sen när jag lämnat henne på dagis gick jag till gymmet och körde ben med lite rygg som efterrätt ;) hehe. Nu känns det bra och kroppen är mör.

Snart ska jag gå å hämta Ebbis på dagis och sen ska vi busa resten av dagen :D måste passa på idag eftersom sen kommer två heldagar på jobbet och jag får knappt träffa henne :(

Ha en bra dag alla där ute ;)
//Angelina

Av superkvinnor - 26 januari 2013 17:00

Ebba har hittat plasttallrikarna som vi har i en låda i köket tillsammans med bakplåtspapper, plastpåsar mm. Nu har hon dukat upp tallrikarna på vardagsrumsbordet och satt plastpåsar på dem. Vet inte om det ska föreställa servetter, men hon anstränger sig väldigt mycket för att få det fint. Helt knäpptyst är hon, säkert djupt koncentrerad ;)

Nu va hon tydligen klar å satte sig i mitt knä och ville mysa lite. Ibland kan man inte sluta le åt dom små <3 dom förgyller verkligen ens vardag!

//Angelina

Av superkvinnor - 25 januari 2013 17:38

Idag tog vi longtailbåten till Pod Island! Det är en liten ö strax utanför aoNang där sanden är kritvit o vattnet turkost!
Helt underbart! Vi solade o slappade o badade i det kristall klara vattnet!
Det fanns en liten bar som serverade lite mat men vi köpte lunch på mat-båten som la till vid stranden o sålde både glass, den asa goda thai-maten o dricka :)
Idag har jag sett en manet- fast jag trodde först att de va en genomskinlig bläckfisk för den hade lika dana supproppar på tentaklerna. Annars har det tack o lov varit manet fritt så man har kunnat bada överallt där vi har varit. Isolde simmar hundsim med sina puffar både i poolen o i havet o hoppar från poolkanten o det gör henne inget alls om hon kommer lite under ytan utan simmar fort till kanten o hoppar igen :)
Sen har jag- trot om ni vill- sett en HAJ åxå! Fast det fick jag förklarat för mig efteråt nör jag klivit ur vattnet tack o lov annars hade jag väl dött! Jag är INTE så modig! O ja de va så klart en väldigt liten haj som inte åt turistande svenskar!
Kl 15 tog vi båten hem igen o avslutade dagen med att hänga hos tiktik i hydda nr 18 på stranden.
Jag tog massage o den här gången va det en kille som masserade mig o han hade viss förkärlek till mina bröst!? Kan säga att just tuttarna vart väl omhändertagna!
Jag är ju så jäkla tjickling åxå höll på att dö då han envisades att massera in i mina armhålår! Annars va de en jäkligt skön helkropps massage:)

Nu på kvällen lagade vi korv o nudlar åt Isolde på hotellrummet då hon verkar ha tröttnat på kyckling. Vi värmde allt ihop i vattenkokaren. Snabbt smidigt o ungen käkade som en häst! Där har ni ett resetips alla föräldrar med korvätande barn! Korv fanns att köpa på 7 eleven!

Sen gick vi ut o skulle ner till vårat favorit cykelstånd som serverar en jäkla massa mat (asa god thaimat) i plastpåsar direkt från mopden men idag fanns det inte en kotte där de brukar stå? :( hoppas de hinner komma tillbaka innan vi åker hem för de har så god mat o det är så mysigt o en massa massa folk brukar de va där :)

Nu ska jag läsa bok o sen sova. I morgon blir det nog nåra timmar på Raily o sen ska vi in till krabi stad o kolla runt, det är nattmarknad som jag vill se o sen shopping så klart!
Hej från paradiset! / Idige

Presentation


Ibland är det svårt att hinna med allt som man vill hinna med. Man vill gärna ha ett bra jobb med en bra lön, men ändå vara en supermamma som hämtar barnen tidigt från skola/dagis, och orkar leka med dom och sedan laga en god och nyttig middag. Sist men i

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Många har en massa nyårslöften, men många bryter dom snabbt. Hur har det gått med dina?
 Håller dom fortfarande
 Höll en månad
 höll inte ens en dag
 hade inga nyårslöften

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards