Alla inlägg den 22 januari 2013

Av superkvinnor - 22 januari 2013 14:52

Idag har jag varit och hälsat på min syssling (låtsas syster) Jenny på sjukhuset, där hon ligger med sina två pyttesmå bebisar Tuva och Saga. Hennes kille Robin va där oxå så honom får jag inte glömma bort ;)

När jag kom in i deras rum och fick se dom så kunde jag knappt förstå att det var riktiga bebisar som låg där. Så små att det känns overkligt! Men ändå så har dom växt väldigt mycket sen som föddes ca en månad sen.

Först fick jag hålla i Saga som är den "största" och trots att hon inte ens väger 2kg så fick jag lite kramp i armen. Man glömmer så fort hur det är att ha såna små och att man kan slappna av lite fast dom är i ens famn. Senare fick jag hålla båda två samtidigt och dom fick hur lätt som helst plats på mitt bröst. Så sjukt overkligt känns det. Och som alla mammor vet så blir man ju bebissugen igen ;) man vill ju bara sitta å titta och sniffa på dom hur länge som helst..

Jag måste åka och hälsa på snart igen! Nästa vecka ska dom få komma hem och då ska nog jag å Ebba åka å hälsa på dom och Theo (jennys och Robins son). Nu kanske Ebba är så pass stor att Theo å hon kan leka ;)

Nu är jag på väg hem till min "stora" tjej. Vi ska mysa och busa några timmar innan jag ska sticka och träna lite. Om jag orkar så ska jag lägga upp några rumpövningar efter det, men det kan bli imorgon oxå :p

//Angelina

Av superkvinnor - 22 januari 2013 14:52

Idag har jag varit och hälsat på min syssling (låtsas syster) Jenny på sjukhuset, där hon ligger med sina två pyttesmå bebisar Tuva och Saga. Hennes kille Robin va där oxå så honom får jag inte glömma bort ;)

När jag kom in i deras rum och fick se dom så kunde jag knappt förstå att det var riktiga bebisar som låg där. Så små att det känns overkligt! Men ändå så har dom växt väldigt mycket sen som föddes ca en månad sen.

Först fick jag hålla i Saga som är den "största" och trots att hon inte ens väger 2kg så fick jag lite kramp i armen. Man glömmer så fort hur det är att ha såna små och att man kan slappna av lite fast dom är i ens famn. Senare fick jag hålla båda två samtidigt och dom fick hur lätt som helst plats på mitt bröst. Så sjukt overkligt känns det. Och som alla mammor vet så blir man ju bebissugen igen ;) man vill ju bara sitta å titta och sniffa på dom hur länge som helst..

Jag måste åka och hälsa på snart igen! Nästa vecka ska dom få komma hem och då ska nog jag å Ebba åka å hälsa på dom och Theo (jennys och Robins son). Nu kanske Ebba är så pass stor att Theo å hon kan leka ;)

Nu är jag på väg hem till min "stora" tjej. Vi ska mysa och busa några timmar innan jag ska sticka och träna lite. Om jag orkar så ska jag lägga upp några rumpövningar efter det, men det kan bli imorgon oxå :p

//Angelina

Presentation


Ibland är det svårt att hinna med allt som man vill hinna med. Man vill gärna ha ett bra jobb med en bra lön, men ändå vara en supermamma som hämtar barnen tidigt från skola/dagis, och orkar leka med dom och sedan laga en god och nyttig middag. Sist men i

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Många har en massa nyårslöften, men många bryter dom snabbt. Hur har det gått med dina?
 Håller dom fortfarande
 Höll en månad
 höll inte ens en dag
 hade inga nyårslöften

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards