Alla inlägg under mars 2013

Av superkvinnor - 30 mars 2013 11:20

Ibland behöver man inte va så länge på gymmet för att man ska känna att man gjort det man ska. Om man slutar pusta och frusta i fem minuter mellan varje grej så kan man ha gjort ett bra pass på typ en halvtimme. Idag spenderade jag bara 35 min på gymmet, men armarna är ändå sjukt tunga och trötta. Ingen vila i mellan övningarna bara köööör!

Nu blir det Farsta med Tobbe och sen påskfirande hos svärmor ;)

Ha en trevlig påsk!

Av superkvinnor - 29 mars 2013 13:09

Har precis kommit hem från ett kycklingcrossfitpass. Gud va det va jobbigt!! Varje gång jag tränar så tänker jag att "så här mycket har jag aldrig svettats förut", men ändå så svettas jag ännu mer på passet efter.

Jag känner mig så nöjd över mig själv! Inte bara har jag kört ett bra pass utan jag har oxå minskat mina mått ;D efter passet skulle vi mäta hur det har gått de senaste veckorna. Kul att se hur nöjd min PT va över mina resultat :D nu vill jag bara köra ännu hårdare!

Det roliga är att när jag har tränat å verkligen förtjänat mitt lördagsgodis så är jag inte så sugen längre. Dock de dagar man latar sig så faller man in i det där dåliga. När man motionerar och aktiverar sig så vill man bara fortsätta vara duktig. Dock är jag alltid sugen på cola light :p hehe.

Nu är det kvarg, ägg och morötter som gäller ;) mums!

Glad påsk på er därute!
/Angelina

Av superkvinnor - 28 mars 2013 09:21

- När man kan gå ut utan att ta på sig en massa kläder.
- När man kan äta frukost på altanen.
- Svenska jordgubbar.
- Blommor och grönt gräs.
- kunna gå barfota
- Att bada i poolen med Ebba.
- semestern.
- Mjukglass med karamellströssel.
- En kall bacardi en sommarkväll med vänner.
- Grillat.
- Cykla utan att frysa.

Åh låt sommaren komma fort!

/Angelina

Av superkvinnor - 27 mars 2013 20:33

Upptinade frysta jordgubbar som jag kör i mixern. Supergott och nyttigt! Fast godast är ju färska svenska jordgubbar, men det får vänta några månader till tyvärr..

/Angelina

Av superkvinnor - 26 mars 2013 20:27

Idag satt jag å läste i en hälsotidning på lunchen. Min blick fastnade vid en reklam där det stod att man skulle ladda ner appen "gå för hjärtat". För varje kilometer man gått så skulle becel skänka 1kr till forskning för kvinnors hjärtan. Enligt mig lät det super! Jag får motion och nån skänker pengar till något bra. Så ladda hem appen och börja gå du med ;)

Ett annat sätt att motionera är ju att ha en PT som tränar skiten ur dig :p haha. Svetten fullkomligt rann ner i ansiktet på gymmet igår. Jag ville dööö! Innan jag gick till gymmet kände jag mig inte alls taggad. Jag va trött, svullen och allmänt PMSig :p hade hellre velat hemma i soffan och ätit godis, men så blir man ju inte snygg! Jag vet inte om det här passet va värre än de pass jag gjort förut eller om min kropp va mentalt tyngre, men sjukt jobbigt va det. När jag hoppat runt som en groda i koppel runt hela gymmet så ramla jag ihop på en madrass. Min PT önskade hon hade haft med sig sin mobil så hon kunde ta kort på sitt offer :p tur för mig att hon inte hade det hehe.
När jag svettades som värst fick jag bara till svars att det är fettet som gråter och sen va det bara att fortsätta kämpa.

Idag och imorgon blir nog vilodagar (förutom promenad). Måste ju vila nån gång ibland oxå.

/Angelina

Av superkvinnor - 24 mars 2013 16:34

Har precis jobbat klart min nya helg. Har precis bytt helg då det passar bättre med både vänners schema och så jobbar jag samma som min granne Carrie ;) alltid bra att kunna få skjuts när det är kallt å dåligt väder och sällskap att cykla när det är fint väder.
Det var en bra helg med hyfsat mycket att göra. Dock inte så mycket som jag skulle vilja. Gillar att jobba när det är lite mer tempo..

Även om jag jobbar med mina helgkompisar på vardagarna så är det inte riktigt samma sak. På min förra helg hade vi våra rutiner och ett speciellt samspel. Nu måste jag få in nya rutiner och så. Det tar nog några helger innan jag helt kommer in i mitt nya gäng hehe..

Men nu är jobbarhelgen slut och jag är på väg mot gymmet. Ska köra ett boxpass. Jag älskar verkligen det och det är skönt att få ut lite aggression ;) har inte tränat sen i fredags (vilket inte är så länge sen) och kroppen skrek efter träning imorse när jag vaknade. Tänkte först att jag skulle gå till gymmet innan jobbat, men lät Tobbe få sovmorgon och mös med Ebba istället. När man väl har kommit igång med träningen blir den som en drog. Man vill ha mer å mer. Man vill åt känslan efter ett jobbigt pass. Känslan att man gjort något bra och att man är supernöjd över sig själv. För det får man om man tränar hårt ;) så iväg å träna med er!

//Angelina

Av superkvinnor - 22 mars 2013 21:24

Ibland utmanar livet en så att man vill ge upp. Det kan vara träning och kost, det kan vara arbetet, det kan vara ett förhållande eller vad som helst. Det man måste bestämma är i vilka situationer man ska vara stark och vilka man ska sluta lägga energi på. Men den enda som kan bestämma det är DU!

Just nu är jag inne i en fas i livet när jag vill satsa på mig och min kropp. Trots att folk inte alltid håller med det jag gör så försöker jag hålla mig stark och fortsätta. För jag gör det inte för nån annan utan jag gör det för mig själv!

Det finns oxå småsaker som kan vara nog så jobbigt i livet. Småsaker som går å gnager i bakhuvudet som tillslut gör att man får psykbryt. Idag har jag haft en sån dag för mig. Jag har gått å irriterat mig över en sak under hela dagen och just nu blir jag galen på det. Detta är dryghet! Tobbe har varit så dryg hela dagen att jag nu skulle vilja kräkas på honom! Jag försöker vara dryg tillbaka, men det biter inte på honom och han blir tyvärr 100 gånger värre. Det är egentligen helt supertöntigt att bli irriterad på för han är egentligen inte seriös med det han säger, men ändå så gnager det sönder mig inombords och jag vill bara skrika. Jag gick å träna idag och efteråt kändes det bättre, men det krävdes inte mycket för att han skulle få mig att komma tillbaka till den här irriterande platsen. Så för att han verkligen ska förstå hur irriterande han är så tänkte jag nog sexstrejka!! Inget vuxenmys idag! Det borde lära han en läxa haha..

Nu ska jag dricka lite mer pepsi Max som jag verkligen har förtjänat idag med två pass på gymmet (25+55 minuter). Njuter verkligen kan jag säga ;)

/Angelina

Av superkvinnor - 21 mars 2013 13:05

Vissa dagar är jobbigare än andra när det gäller kosten. Jag har ju som sagt tagit en kanske lite extrem strategi genom att lämna kortet hos Tobbe för att inte ens kunna köpa nått om nu jag skulle få ett infall. Men när det är kakor , kolor och en massa juice framme vid fikabordet på jobbet är det fan inte lätt :/ hela veckan har det stått sötsaker framme på bordet och min sötsida säger att det bara är att hugga in medans min hjärna säger åt mig att jag inte behöver och egentligen inte vill ha det. En timmes lunch kan kännas som en evighet när man sitter själv och glor på allt gott. En gång när jag skulle värma min lunch och va så där jävla hungrig som man kan vara så sträckte jag mig till och med efter en kaka, men hann stoppa mig själv innan det var försent. Man känner sig ju helt patetisk som har svårt att motstå några små kakor. Jag menar hur svårt ska det va?!
Jag har iaf hållit mig stark och inte nallat en endaste kaka, kola eller glas juice! ;)
Jag sa åt en kollega idag som vill gå upp i vikt att hon gärna får äta upp allt sammans så jag slipper sitta här å våndas :p haha..
Men ska det hända nått med min kropp så kan jag inte äta sötsaker varje gång jag känner för det utan hålla mig till lördagen. Så snälla lördag kom hit fort!!

//Angelina

Presentation


Ibland är det svårt att hinna med allt som man vill hinna med. Man vill gärna ha ett bra jobb med en bra lön, men ändå vara en supermamma som hämtar barnen tidigt från skola/dagis, och orkar leka med dom och sedan laga en god och nyttig middag. Sist men i

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Många har en massa nyårslöften, men många bryter dom snabbt. Hur har det gått med dina?
 Håller dom fortfarande
 Höll en månad
 höll inte ens en dag
 hade inga nyårslöften

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards