Alla inlägg under november 2012

Av superkvinnor - 30 november 2012 12:59

   


Ikväll blir det middag och bio med Tobbe. Efter en veckas vabb är det en välbehövd kväll kan jag lova. Ebba verkar tycka detsamma när det gäller att få va utan mig några timmar.


Har iaf längtat väldigt länge på att få se den här filmen och så när den väl kom ut fanns det ingen tid att se den förens nu. Tobbe är egentligen inte så förtjust i twilight, men snäll som han är så offrar han sig för min skull. Plus att jag tror att han vill veta hur det hela slutar. Jag har ju tvingat honom se de andra filmerna ett par gånger =p hehe. Måste säga att det Bella (kristen Stewart) passar väldigt bra som vampyr, speciellt med röda ögon.


Åhhh jag är som ett barn dagen innan julafton. Vill att det ska bli kväll NU så jag får se filmen!!


Hoppas ni får en lika bra fredagskväll som mig ;)

//Angelina

Av superkvinnor - 29 november 2012 12:48

Nu på förmiddagen fick jag för mig att ta Ebba på en liten pulkatur till affären. Trots att det inte är optimalt att dra en pulka på gångvägen då det är mer slask än snö så hade jag bestämt att jag fick anstränga mig lite för att göra min lilla tjej lycklig. Efter bara ett par 100 meter höll jag på att dö! Jag flåsade och armen kändes trött. Hur kan kondisen bara försvinna och har jag inga muskler kvar i armarna?!

Jag antar att det är som dom säger att muskler och kondition är en färskvara.


Jag läste en bra sak som Olga Rönnberg (tränare i biggest loser, bloggare, inspiration mm) skrev på facebook:

You worked out yesterday? You brushed your teeth today, does that mean you'll skip it tomorrow?


Så sant! Ofta tänker man att jag tränade ju igår så jag kan slappa idag, men en dag blir snabbt en vecka och en vecka blir snabbt en månad. Precis som att säga att jag ska bara va dålig idag och börjar va nyttig imorgon. Bara för att du har ätit skit på morgonen måste du inte fortsätta resten av dagen. Man kan bryta dagens dåliga start. Sen kan du tänka hur duktig du va som stoppade ditt dåliga beteende den dagen och försöka va lika duktig nästa dag. Snabbt så har det gått en vecka och sen en månad och sen kanske du har förändrat en dålig vana. Vem vet?! Fira de små framgångarna du gör i livet och även om det är en världslig sak (som Karlsson skulle säga) för en person så kanske det är en stor sak för dig.


Kom ihåg att göra ändringar i ditt liv för din skull och inte för någon annan. Annars kommer det aldrig hålla. Du måste vilja ha förändringen.




 

Av superkvinnor - 28 november 2012 12:36

När jag träffade Tobbe för lite över fyra år sen så hade jag precis gjort slut med mitt ex och tyckte att det enda alternativet för mig var att flytta till Västerhaninge. I början tyckte jag det var superskönt att få komma bort från Åkersberga och alla människor som bodde där, men ju mer tiden går desto mer saknar jag det.


Varje dag tänker jag på hur mitt liv skulle vara om min lilla familj bodde i Åkersberga. I mina tankar är det helt annorlunda än mitt liv som jag har nu. Den största skillnaden skulle nog va att jag inte skulle sitta hemma vid tvn hela tiden. Jag skulle kunna träffa mina vänner och Ebba skulle få träffa andra barn lite mer.


Nu kanske ni tänker att jag har väl fått andra vänner sen jag flyttade hit, men om sanningen ska fram så har jag egentligen bara en vän här och det är Idige. Sen har jag några underbara arbetskollegor och några bekanta som jag träffar ibland, men inte som jag umgås med på det sättet. Jag har alltid tyckt att det är svårt att hitta riktiga vänner som man kan dela allt med. Därför är det jobbigt att veta att vänner som jag har hittat i Åkersberga eller i närheten nu bor flera mil ifrån mig. Å visst kan man hälsa på varandra, men man måste alltid planera i förväg och ingenting kan ske spontant så som förut.


Nu när julen närmar sig kommer den eviga diskutionen om vart man ska vara och vilka man ska vara med. Jag har känt mig lite dum för att jag ofta tjatar på tobbe om att han ska följa med mig till åkersberga. Det är inte det att han inte vill åka och träffa dom där det är bara att han alltid måste köra då jag inte har körkort och pga att jag jobbar varannan helg så ska mycket pressas in på den helgen jag är ledig. Men dom senaste dagarna har jag känt att jag måste få åka dit då och då eftersom jag inte kan flytta dit. Jag vill inte säga att han är skyldig mig det för det låter så dåligt, men endå så känns det så..


Det är inte lätt att bo långt ifrån sina vänner och kommer inte bli lättare.

Jag saknar mina vänner helt enkelt <3


Här är lite bilder på några av mina vänner + mamma från norra sidan ;)


       


//Angelina

Av superkvinnor - 27 november 2012 08:26

Make-up sex är för dom som inte vet när man har bråkat med sin partner, precis blivit sams och har sex. Ofta är det mycket bättre än vanligt sex för att alla känslor släpps fria.

Dock funkar det inte att bara säga: nu har vi bråkat så nu kan vi ju ha make-up sex.
Nej för man måste bråka på riktigt och bråket måste va uppklarat. Annars hur ska man kunna ha försoningssex om man fortfarande är arga på varandra?! Då blir det nått annat. Angersex eller argsex på svenska :p

Så varför detta inlägg?!
Jo min kära sambo har under den senaste tiden tagit upp detta ämne och vi har inte bråkat nån gång. Så nu förklarar jag det så jag inte behöver höra frågan: har vi bråkat nu?!

//Angelina

Av superkvinnor - 26 november 2012 07:50

Som förälder är det en svår balansgång av att vara just förälder, egen tid och jobbet..

Ofta har man dåligt samvete som förälder för att man jobbar för mycket och inte hinner umgås med sitt/sina barn. Samtidigt måste man jobba för att ha råd med sitt boende, mat, kläder mm. Sen kommer en del som många föräldrar glömmer. Speciellt mammor! Att ha egen tid..

Egentid kan ju betyda allt från träning till att träffa vänner mm. Men för några tar sig den där egen tiden. Jag tror att det leder till att man blir trött, stressad, grinig och till och med deppig. Detta kan i sin tur leda till trasiga förhållanden och skilsmässor.
Män är mycket bättre på att behålla kvar en del av livet före barnen, medans vi kvinnor glömmer bort att vi är något annat än mammor. Det här måste vi bli bättre på. Sen behöver inte alla lika mycket tid för sig själva utan man får se till sig själv och sina behov. En tjejkväll i månaden är kanske mer än tillräckligt för någon medans en annan behöver få flera timmar i veckan.
Men den här tiden kommer inte av sig själv utan man måste som sagt ta sig den tiden. Sätt dig ner med din partner och planera er tid. Man kan ju tex se till att ens partner åker iväg med barnen så du får lägenheten/huset för dig själv så du kan göra allt du vill i lugn och ro. Ta ett bad, läs en bok, sov. Va du än känner för.

Själv fick jag och Tobbe egen tid i torsdags när vi va på friends arena och såg swedish house mafia. Vi hade fixat barnvakt och hade sett till att vi fick sovmorgon dagen efter. Vi hade hur kul som helst och jag "pumpar" fortfarande fram av basen som finns kvar starkt i minnet. Tänk hur lite som krävs för dagar (kanske veckor) av glädje..

//Angie

Av superkvinnor - 23 november 2012 00:50

Sitter i bilen på väg hem från friends arena där jag och Tobbe sett swedish house mafia. Först ett depå stopp först på Statoil för att köpa dricka. Håller på att törsta ihjäl efter allt hoppande och dansande.

Har haft så sjukt kul! Tack underbara Tobbe för att du fixade biljetterna!! Du är bäst! <3

//Angie

Av superkvinnor - 21 november 2012 09:41

Vi tjejer brukar ofta klaga på att killar glömmer årsdagar, födelsedagar osv, men i mitt förhållande är det tydligen jag som är killen :/

Igår va allt som vanligt förutom att jag försov mig. Gick å lämnade Ebba på förskolan och gick till jobbet. Jobbade på som vanligt när jag plötsligt hör en bekant röst som frågar efter mig. Jag kikar fram bakom en hylla där jag står å plockar och ser Tobbe med en bukett röda rosor. Jag tar emot dom och frågar varför i samma ögonblick som jag kommer på att det är den 20:e november och vår årsdag. Jag blir röd som en tomat i ansiktet och skäms som ett djur.

Senare på kvällen när jag kommer hem har han lagat min favoritmat och tänt ljus i hela huset.

Jag har absolut den bästa mannen man kan ha! <3

//den dåliga flickvännen Angie

Av superkvinnor - 18 november 2012 20:03

Såg på Oprah i fredags om att vi överkonsumerar och lever ett liv när vi knappt pratar med varandra för tekniken är i vägen. Varje dag spenderar dom flesta av oss alldeles för mycket tid framför datorn, Tvn och mobilen. Vi kastar massor med mat i onödan för att vi äter det som vi känner för just då och inte det vi har hemma vilket betyder att vi slänger mat det egentligen inte är nått fel på.
I programmet fick familjer en veckas utmaning där man fick dra ner på tv och dator. Man va tvungen att ge upp läsk, godis och så vidare.

Den här veckan som kommer ska jag och Tobbe utmana oss själva i ungefär samma utmaning som dom gjorde på Oprah.

Regler:
- högst en timmes tv per dag
- högst en timmes dator per dag
- ingen mobil förutom sms och samtal
- ingen läsk eller redbull
- inget godis
- ingen snabbmat

Mitt mål är att sluta spendera så mycket av min tid till att göra ingenting! Att göra saker som jag nu inte "orkar" göra för att det verkar mer lockande just då att sitta i soffan och göra ingenting. Jag ska spendera mycket mer tid med min familj och även med vänner. Just nu känns livet en aning tråkigt och förutsägbart och inte hur jag vill komma ihåg livet. Det finns säkert många som känner igen sig och jag lovar att det finns tid att ändra på det precis som jag ska göra.

//Angelina

Presentation


Ibland är det svårt att hinna med allt som man vill hinna med. Man vill gärna ha ett bra jobb med en bra lön, men ändå vara en supermamma som hämtar barnen tidigt från skola/dagis, och orkar leka med dom och sedan laga en god och nyttig middag. Sist men i

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Många har en massa nyårslöften, men många bryter dom snabbt. Hur har det gått med dina?
 Håller dom fortfarande
 Höll en månad
 höll inte ens en dag
 hade inga nyårslöften

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards