Alla inlägg den 4 november 2012

Av superkvinnor - 4 november 2012 18:26

Är på väg hem från AIK - Malmö (fotboll) som spelades på Råsunda. Dock såg jag bara halva på plats å andra halvan på en pub precis bredvid.

Precis innan matchen började stod jag å min lillebror och resten av publiken och sjöng och hoppade och hade allmänt trevligt. Sen började Malmös fans som stod några meter bort att sjunga, tända bengaler och kasta smällare mot oss (familjeläktare). Min lillebror blir arg och skriker lite mot dom och sen vänder han ifrån dom och lyfter lite på jackan och "moonar" mot Malmö. Fortfarande med både kalsonger och jeans på sig. Inget mer med det och vi glömmer bort det. Några minuter innan halvlek (ca 45min senare) så går min lillebror mot toaletten när en väktare kommer mot honom och säger att hans kollega säger att han moonade mot Malmö. Min lillebror blir grinig och frågar varför inte kollegan kan komma själv och prata med honom. Sekunder senare är han omringad av fem stycken väktare. Som många i den situationen skulle bli så kände han sig hotad och vart mindre och mindre otrevlig. De kastar ut honom från arenan och när han då skriker åt dom så kommer tre väktare och tar strypgrepp och trycker upp honom mot väggen.

Min lillebror ringer mig och berättar va som har hänt och jag går fram till en väktartjej och frågar varför dom kastat ut min lillebror. Hon säger då otrevligt åt mig att han kunde ha fått stanna kvar om han inte hade vart otrevlig mot dom. Jag frågar då vad hon själv skulle tyckt om att bli omringad av fem stycken men det ville hon inte höra på.

Jag ringer upp min bror igen och han frågar om jag kan höra om det finns nån chans att han kan komma in igen eller få prata med dom. Jag går fram till samma tjej igen och frågar henne men hon börjar direkt skrika på mig att han är utvisad och att det inte går att diskutera. Jag frågar om han kan få prata med någon av dom men hon fortsätter att skrika åt mig att han är utvisad. Jag frågar varför hon skriker åt mig och svaret jag får är för att jag inte förstår! Jag blir sur och säger åt henne att jag ska anmäla henne och hennes kollegor för övervåld mot min lillebror. Hon hånler och säger åt mig att göra det. Då brister det för mig och jag skriker åt henne att det är väl ingen ide för tydligen är polis och väktare över lagen här i Sverige!

Jag blir så förbannad att vissa inom polis och väktar yrket missbrukar sin makt!! Polisen får bete sig hur som helst och vi ska bara stå bredvid å ta det! Visa mig respekt och då får den tillbaka!!

/:Angelina

Presentation


Ibland är det svårt att hinna med allt som man vill hinna med. Man vill gärna ha ett bra jobb med en bra lön, men ändå vara en supermamma som hämtar barnen tidigt från skola/dagis, och orkar leka med dom och sedan laga en god och nyttig middag. Sist men i

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Många har en massa nyårslöften, men många bryter dom snabbt. Hur har det gått med dina?
 Håller dom fortfarande
 Höll en månad
 höll inte ens en dag
 hade inga nyårslöften

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards