Alla inlägg den 10 november 2012

Av superkvinnor - 10 november 2012 20:42

Idag har jag och barnen gjort något riktigt lördags-klassiskt!! Vi har besökt simhallen! Helt sant, jag + 3 barn åkte ensamma till badhuset och det gick fin fint, även om jag hade lite ont i magen innan för hur det skulle gå. Mitt yngsta barn är ju något av det vildaste jag har träffat :)
Vi vaknade upp till en gråmulen lördag med ösregn så vad passade bättre än simhallen. Direkt efter frukosten fick barnen snabbstäda på sina rum och packa ihop badkläder. För engångs skull va familjen Cirkus alldeles för TIDIGA! Hur ofta tror ni det händer??! ALDRIG!! Hela 30 min fick vi vänta på att kassan skulle öppna men barnen va tålmodiga och snälla och ÄNTLIGEN fick vi komma in, slita av oss kläderna, slänga på oss bikinisarna och kasta oss i bassängen! Och detta va en väldigt uppskattad aktivitet av samtliga barn. Elin Och Ella är alltid superduktiga när vi är i simhallen och Elin simmar nu helt själv :)) de leker och hoppar från kanten. Isolde, min lilla vilda älskade unge, skulle ju absolut bada i mellan poolen med sina systrar. Med puffar ungefär lika stora som henne själv skulle hon bestämt simma SJÄLV, hålla i henne fick man knappt! Dock fick jag försöka styra upp henne lite i smyg då hon inte vet hur man stänger igen munnen ;) det vart en och annan kallsup!
när vi badat en stund och käkat lite korv me brö' så somnade Isolde i sin vagn och vi andra badade vidare i stora (svinkalla) bassängen! Vi tramsade och hoppade och lekte och hade asakul! Jag bjöd även nåra pappor på en nakenshock då min bikini överdel knöt upp sig när jag hoppade i vattnet- TVÅ GÅNGER åxå!! Ena pappans fru såg jävligt irriterad ut på mig andra gången! Då vart de dubbelknut. Ville inte bli dränkt av arg fru alt polisanmäld för blottning på allmän plats!!
Sen duschade vi och Elin och Ella bastade (jag gillar inte att basta och Isolde fick inte prova faktiskt) och sen åkte vi hem. Tack tack tack mina snälla underbara roliga barn för en kanonlördag! // Idige

Av superkvinnor - 10 november 2012 09:26

Ser du ut eller känner dig så som på bilden?! Då kanske det är dags att göra nått åt det.

Själv känner jag mig så just nu och måste skärpa till mig! Är dock super förkyld och hostar 100 ggr i timmen :/ inte lätt att träna då. Man ska inte träna då! Man behöver dock inte ligga på soffan å käka godis och tycka synd om sig själv :p Passa på att gå ut på promenad ni som är lediga i helgen. Själv är jag på väg mot jobbet. Får väl försöka jobba på lagret så jag får lite gratis styrka och för att slippa hosta på de stackars kunderna..

Ha en bra helg!
//Angie

Presentation


Ibland är det svårt att hinna med allt som man vill hinna med. Man vill gärna ha ett bra jobb med en bra lön, men ändå vara en supermamma som hämtar barnen tidigt från skola/dagis, och orkar leka med dom och sedan laga en god och nyttig middag. Sist men i

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Många har en massa nyårslöften, men många bryter dom snabbt. Hur har det gått med dina?
 Håller dom fortfarande
 Höll en månad
 höll inte ens en dag
 hade inga nyårslöften

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards