Alla inlägg den 5 november 2012

Av superkvinnor - 5 november 2012 21:04

då har två månader gått sen den verkliga verkligheten började med jobb, dagis, skola, läxor, fritidsaktiviteter, kvalitetstid med man och barn, ett och annat föräldramöte helvetes timen (timmen innan de vällagade och nyttiga maten hamnar på bordet och x-antal barn tjuter av hunger) och kanske också, förhoppningsvis lite träning. En hel del unnande och god mat kanske det också har blivit?
innan vi spekulerar i hur vardagspusslet har gått så tänker jag dra min resultat. vid första anblick ty ckte jag mina mått såg hemska ut och angelina har nog inte ens mätt sig än?
här kommer måtten i alla fall:

Idige

överarm: 25 cm +0,5cm (tjoho)
underarm: 17cm -4cm (kan detta stämma???)
midja: 64 cm -2 cm ( kan detta stämma?? :)
lår: 50cm +1 cm
rumpa: 88cm -0,5cm (men va FA-AN!!)

som ni ser inte så stor förändring, kul att armarna växer på sig, jag kämpar på hårt med mina biceps faktiskt då jag tycker att det är sjukt nice med tjejer med snygga vätränade armar! ( ja jag vet att armarna har lååångt dit)
däremot ska ju inte röven krympa!! detta är klart resultatet av förlite knäböj! måste genast rättas till, så fort bloggstunden är över ska jag kasta mig ur soffan och sätta mig på huk nåra 100 ggr innan det är dax att sova!

om sanningen ska fram ( o det ska den ju åxå, det är ju meningen med detta inlägg) så har jag varit på gymmet i snitt 2ggr i veckan. det finns INGEN vecka som jag INTE har varit där en enda gång!
jag har ju ett rätt fysiskt krävande jobb där jag oftast får en hel del motion genom att cykla promenera lyfta/bära tungt samt damsuga kommunens äldsta mattor från helvetet!!
vissa dagar cyklar jag upp mot två mil på jobbet!
när jag är på gymet så konditionstränar jag inget alls faktiskt. jag konsentrerar mig på att köra styrketräning och att göra det så satans tungt det bara går, mitt mål är ju att få betydligt större och synligare muskler. Jag prioriterar alltid att köra rygg, pga av mitt jobb är så pass tungt så behöver jag en stark rygg och starka axlar för at orka med arbetet. sen varvar jag med mina övriga två pass- ben/ biceps och bröst triceps. ibland kör jag bröst+ armar. mage har jag nästan helt slutat träna då jag direkt ser gravid ut. magen är ju en stor muskelgrupp som även den blir STÖRRE när man tränar den. kan träna de sneda bukmusklerna ibland i superset. annars ingen magträning.

men JA det är svårt att hinna med träning när man arbetar heltid och är ensam med 3 barn. jag jobbar ju helger ibland så när jag är ledig i veckorna prioriterar jag alltid gymmet. har även börjat köra 30 mins pass direkt efter jobbet om jag jobbar i VH. då kan jag ändå hämta på dagis kl 16 och slippa ha dåligt samvete över att barnen har såå långa dagar.

en annan bit är den nyttiga vällagade maten. helt plötsligt älskar jag mat. all mat. en massa mat. mycket sås. gärna pasta! jag har inte varit hungrig på 10 år (eller mer) men nu jävlar så äter jag. en MASSA mat. jag äter det jag är sugen på, det blir intealltid så nyttigt. men GOTT! och ska jag NÅGONSIN komma till drömkroppen skulle ja behöva äta me strikt ( o lägga många mer timmar på gymmet) men jag är inte där än, jag är full-fart-stressman-småbarns-morsa. jag varken KAN eller vill lägga så mycket tid på kost och träning nu, mina barn är alltid viktigast. och jag vill lägga mycket mycket tid på dom, så klart. så fitness morsa får jag bli sen, nu tränar jag för att må bra, se så bra ut jag kan och framfrö allt för att få rensa i hjärnkontoret lite (det är otroligt avkopplande att träna)

sen kanske jag borde nämna att jag ff sitte fast i fanta och chips träsket! skäms på mig ovh nån borde komma med silvertejpen och tejpa över min mun!!! jag LOVAR att FÖRSÖKA bättra mig. det räcker ju med att dricka fanta EN dag i veckan, o chipsen borde förvisas till en gång i MÅNADEN!

men det säge jag nu för att jag är så jävla proppmätt på potatisgratäng och brownies som Ella bakade till mig idag :) som ni hör är karaktären på topp! nu ska jag sörpla i mig min sista fanta och sen börja med knäböjjen!
kämpa slita svettas och full fart mot nya häpnadsväckande resultat!!

Dagsformen + önske-kropps-bilden! wish me luck!!

Av superkvinnor - 5 november 2012 18:19

Idag har jag och Tobbe förlängt våra träningskort ett år till. Först tänkte vi byta gym för att dom krångla med betalningen och kontraktet. Men med tanke på att det är närmaste gymmet och att dom har förlängt öppettiderna så kom vi fram till att det va det bästa gymmet för oss.

Vi va och tränade lite idag. Snabbt och effektivt! Rygg och mage blev det idag!

Vi har oxå bestämt att vi ska bli lite bättre på att komma iväg till gymmet. Om man planerar så brukar det bli av medans om man tar det lite som det kommer blir det mer att man sitter i soffan. Ska dock inte göra som jag brukar och köra all in så jag tröttnar för fort och hittar på anledningar till att inte gå dit. Det är svårt att hitta den rätta balansen när man är förälder lixom. Det är nått jag måste jobba på..

//Angie

Presentation


Ibland är det svårt att hinna med allt som man vill hinna med. Man vill gärna ha ett bra jobb med en bra lön, men ändå vara en supermamma som hämtar barnen tidigt från skola/dagis, och orkar leka med dom och sedan laga en god och nyttig middag. Sist men i

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Många har en massa nyårslöften, men många bryter dom snabbt. Hur har det gått med dina?
 Håller dom fortfarande
 Höll en månad
 höll inte ens en dag
 hade inga nyårslöften

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards