Alla inlägg under april 2013

Av superkvinnor - 30 april 2013 12:59

 


idag har jag varit på gymmet och kört med min pt. Hade extremt ont i ryggen igår så jag va nervös över att inte kunna ta ut mig själv idag. Hade redan förberett Emelie om ryggen så hon anpassade passet efter det. Så idag blev det mycket axlar och bröst. I början av passet körde hon sitt eget lilla test med mig. Det är sjukt jobbigt! Vanligtvis kör vi tills jag ligger på golvet och vill spy, men idag var det hon som sa att vi kunde sluta. Vet inte om det va för att jag gjorde så bra ifrån mig eller om on bara ville köra nått annat, men jag tror på första så jag kan känna mig sjukt nöjd över mig själv. Det känns så bra att känna att man verkligen gjort något bra som man kan känna sig stolt över sig själv. Prova att testa dina egna gränser så kan du känna känslan själv ;)


Innan jag började köra med pt så körde jag max 3kg i axlar, men idag var jag uppe på 8kg!! Det börjar verkligen ta sig. Dessutom känner man sig ju sjukt snygg när man tittar sig i spegeln å ser hur musklerna jobbar. Jag känner fan att det är dags att snäppa upp mig ett snäpp till. Jag vet att jag kan med planering och lite stöd från Tobbe och Emelie. Pratade dessutom med Emelie om att förra veckan inte hade gått så bra i matväg. Vi diskuterade lite och kom fram till att jag skulle testa att äta lite mer mat så kanske sötsuget blir mindre. Istället för att bara äta kvarg till frukost så äter jag två knäckemackor till. Jag håller mig mättare och får mer energi till att bygga muskler.


Nu längtar jag redan tills nästa träningspass! Jag kanske kan pressa in ett hemmapass imorgon innan jobbet ;)


//Angelina



Av superkvinnor - 29 april 2013 09:44

Helgen har varit helt underbar! Bra väder för att va ute, men det kunde dock ha varit lite varmare :p Ebba har älskat att få vara ute. Hon är en riktig utemänniska. Förstår inte vart hon har fått det ifrån för varken jag eller Tobbe är såna. I lördags va vi som sagt hos Idige å lekte å hoppade studsmatta. Ebba älskade det å ville inte sluta.

På eftermiddagen kom morfar (min pappa) hem till oss från Dalarna. Och lite senare kom pappa hem oxå.

På söndagen gick vi ut direkt efter frukosten. Grannarna har alla studmattor å Ebba stod bara å tjatade om att få oppa. Efter lunch när Ebba skulle sova åkte snälla pappa å köpta en studsmatta till henne. Morfar betalade en hel del oxå. Tack! :D Ebba blev en väldigt lycklig liten tjej när hon vaknade upp och fick se den uppsatta studsmattan. Dock blev hon lite irriterad att mamma å pappa inte kunde vara inne med henne samtidigt. Hon förstår inte det där med viktgräns riktigt :p
Vi hoppade å lekte ett tag å sen åkte vi till Idige för bus å middag. Där fick hon oppa mera och åka traktor. Dessutom fanns det en häst å kolla på ;) Ebba va verkligen i sjunde himlen!

Det va helt enkelt en superhelg!

/Angelina

Av superkvinnor - 28 april 2013 21:47

I morse klarade jag ännu ett av årets mål!
Förra året när vi sprang vårruset sprang vi på 32 min och det vill jag ju så klart förbättra i år. En önskan är att springa på 27 min eller bättre.
I morse när jag va ute på min morgon-motions-jogg så gjorde jag just det, sprang 5km på 27 minuter!
Känns så himla bra och med en månad kvar till vårruset så hinner jag bättra på kondisen ytterligare! :)
I morgon ska jag till gymmet, undra bara vad för slags pass jag ska köra?

/Idige

Av superkvinnor - 27 april 2013 13:25

Idag vaknade jag å Ebba vid sju. Vi är själva hemma hon och jag så det blir ingen träning på gymmet idag.

Vi började dagen med frukostmys i soffan med prinsessan Sofia och Zou. Efter det klädde vi på oss och gick ut på baksidan. Jag började fixa med utemöblerna, medans Ebba blandade geggamoja med vatten och blomjord. Efter ett tag ville Ebba hjälpa mamma med soffan och bestämde sig för att hälla geggamojan där :p Gud va överlycklig jag blev haha.
Sen tog vi cykeln till Idige och Isolde (Mattias, Elin å Ella va oxå där). Till Ebbas glädje fanns det en väldigt rolig studsmatta och flera traktorer. Oppa oppa oppa å aktor va nästan det enda som kom ut ut hennes mun. Och när det va dags att cykla hem blev hon riktigt sur på mig. Vilken tur att vi ska tillbaka redan imorgon ;) då kan hon bli lycklig igen..

När vi kom hem åt vi mat å sen så slocknade hon i sängen direkt. Det är jobbigt att ha så mycket kul :D

//Angelina

Av superkvinnor - 25 april 2013 20:41

Just nu är jag inne i en matsvacka. Jag är konstant sugen och grönsakerna är väldigt få på tallriken :/ träningen går ju så bra så varför kan inte maten vara bra oxå?!

Jag vill ha chips, godis, redbull, cola light, ostbågar mm. Allt som jag inte ska finnas i min kost är just nu etsat i min hjärna!

Det är så sjukt när man vill nått så mycket, men samtidigt finns det nått i mig som verkar jobba emot mig. Snälla lilla djävul lämna min kropp!!!!

Snart går jag å lägger mig så jag slipper den inre kampen.


/Angelina

Av superkvinnor - 24 april 2013 22:17

Mina grannar har får, o får får inte får utan får får lamm (ha ha ha så jävla dålig ordvits jag vet men kunde inte låta bli)
Så idag hade vi bestämt att vi skulle gå över och kika på dessa underbart söta små lamm!
Vi har ju otrolig tur med grannarna även här och vi har redan börjat bekanta oss med fler av de som bor här!
Rosita som vi hälsade på idag bjöd på fika och sen gick vi upp till lammen!
6 får och 12 lamm har hon o de va så otroligt söta! Elin o Ella bara mös med dom och kliade o klappade de små
Lammen o tillomed Isolde vart så modig att hon tillslut vågade dig ur min famn och klappade lite hon med :)
Riktgt mysigt va det!
Vi hälsade lite på deras fina häst åxå innan det va dax att gå hem o steka pannkakor.

Arbetet med våran egen hage går framåt, idag har jag o Ella jobbat på bra! Snart är jag klar med alla stall förberedelser!

/Idige

Av superkvinnor - 24 april 2013 22:04

Nu har jag bjudit grannarna på 28 min cirkelträning. Vi har fortfarande inga gardiner så de lär ha fått sig ett riktigt gott skratt!
Idag utökade jag mitt vanliga hemma program med nåra övningar och bytte ut nåra som jag inte gillade mot andra som tränar ungefär samma muskelgrupper.
Till min hjälp hade jag lite för tunga hantlar. En minut är jäääävligt lång efter ett tag o därför behöver man inte så mycket vikt för att det ska glöda i musklerna!

Detta va mina 8 övningar;
*Utfall varvat med varannan squat
*hantelrodd (en minut/ arm)
*armhävningar (på knä, en minut är som sagt låg)
*triceps kick-back (en minut/arm)
*axelpress
*bicepscurl

Gör en minut av varje av de här övningarna under en minut, 10 sekunders vila emellan o upprepa hela programmet tre ggr så lär ni va lite svettiga sen. I fråga min lillebror, han grinade sist vi körde o då hade han inga vikter utan körde original programmet ha ha men han är helt otränad!

Rullade även 200 i mitt super hjul, 150 raka o 50 snea. Det va dagens vardagsrums träning de!
/Idige

Av superkvinnor - 24 april 2013 09:37

Imorse när jag vaknade så lös solen och det första jag tänkte va att jag ska cykla till jobbet. Å så blev det! ;)

Tog det ganska lugnt, men det gick snabbt ändå trots motvinden. Ett superbra sätt att starta dagen på :D

Presentation


Ibland är det svårt att hinna med allt som man vill hinna med. Man vill gärna ha ett bra jobb med en bra lön, men ändå vara en supermamma som hämtar barnen tidigt från skola/dagis, och orkar leka med dom och sedan laga en god och nyttig middag. Sist men i

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Många har en massa nyårslöften, men många bryter dom snabbt. Hur har det gått med dina?
 Håller dom fortfarande
 Höll en månad
 höll inte ens en dag
 hade inga nyårslöften

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards