Alla inlägg den 10 april 2013

Av superkvinnor - 10 april 2013 21:32

...när man inte gjort det på ett tag är sjukt jobbigt.
Låter som dåliga ursäkter när jag säger att jag inte har haft tid att träna senaste två månaderna men så klart är det en prio fråga. O jag o min sambo har prioriterat hemmet o flytten. Varenda ledig minut har vi hamrar spikat sågat målat o tapetserat. O vi är långt i från klara! Men nu börjar vi åtminstonde bli någorlunda installerade i vårat nya hem. O vi älskar't! :)
Idag va jag i alla fall på gymmet, mitt tredje pass kanske på en månad.
Jag kan inte ens i ord förklara hur tungt det var. O hur arg jag var, över hur mycket jag har tappat i vikter! Jag som slitit så hårt under så lång tid är nu tillbaka på ruta 1!!! Men jag bet i det sura äpplet o matade på allt va jag orkade i en timme ungefär. 4 övningar bröst 4 övningar triceps och sen mage, både superset med hantel/sidoplankan o i maskin.
Jag va så klen o jag va minst lika arg för att jag va klen o när min gymm-timme hade gått kunde jag inte ens få ihop armarna!
Tog bilen hem, satte på mig löparskorna o stack ut på årets andra ute-runda. Tog en lite längre tur idag än i lördags o det visade sig att den va alldeles lagom lång!
Sprang 5 km under 30 min!! Detta har varit ett delmål för mig o med bara 7 veckor kvar till vårruset känns det förjävla roligt! Springa är jätte skönt (på ett sätt) tycker jag, man kan helt gå in i sina egna tankar o stressen bara rinner av mig! På ett annat sätt är det ju sjukt jobbigt för kondisen har en hel del att jobba med! Men jag ska kämpa på nu de här veckorna som är kvar o försöka springa vårruset på en kanontid!
Skam den som ger sig!


Har förresten varit på utvecklings samtal i skolan med Elin nu på kvällen.
Elin ligger på treornas nivå i svenska redan! (Hon går i ettan:) o klarar av skolan alldeles utmärkt! Man blir ju så jäkla stolt att man kan spricka!

/Idige

Av superkvinnor - 10 april 2013 19:19

Nu har man plågats lite på gymmet igen :p fy fan va svag jag känner mig i rygg och axlar. Innan jag skaffade PT undvek jag ofta att träna det som jag kände mig svag i och tyckte det var tråkigt. Nu kan man inte smita undan, vilket är jättebra egentligen. Man blir ju inte stark av att inte träna.

Haha känner mig så himla ful när jag står där och kämpar och gör grimaser. Men Emelie gillar när jag grinar illa för då vet hon att jag tar i och att det känns ordentligt. Antar att man får vara ful på gymmet lite så man kan vara snygg efteråt ;)

Nu är det typ bara 7 veckor kvar tills det är vårruset. Och hur många gånger har jag sprungit? Noll =O
Som tur kör jag mycket pulshöjande övningar på gymmet och har lärt mig att andas hehe. Fast Emelie får fortfarande säga åt mig att andas ibland när jag koncentrerar mig för mycket :p helt sjukt att man anstränger sig så mycket att man glömmer att andas, men i vissa övningar är det så mycket att tänka på..

Nu blir det hem å äta lite mat. Ska bli sjukt gott för jag är cphungrig!

Ha en bra kväll!

/Angelina

Presentation


Ibland är det svårt att hinna med allt som man vill hinna med. Man vill gärna ha ett bra jobb med en bra lön, men ändå vara en supermamma som hämtar barnen tidigt från skola/dagis, och orkar leka med dom och sedan laga en god och nyttig middag. Sist men i

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Många har en massa nyårslöften, men många bryter dom snabbt. Hur har det gått med dina?
 Håller dom fortfarande
 Höll en månad
 höll inte ens en dag
 hade inga nyårslöften

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards