Alla inlägg under april 2013

Av superkvinnor - 23 april 2013 22:01

I morgon är jag ÄNTLIGEN ledig!
Eller ledig o ledig men jag ska inte jobba i alla fall.
I morgon blir det en tripp till neurologen med Ella för att träffa hennes EP läkare o göra lite kontroller. Det är vanlig rutin kontroll men Ella har inte mått riktgt bra sista tiden så det är på tiden att vi får träffa hennes läkare.
Sen ska Ella o jag fortsätta sätta upp den mindre hagen som det är tänkt att hästarna ska gå i på vinterhalvåret.
För nu hoppas vi att vi snart kan hälsa våran första stallgäst välkommen!
Tack o god natt!
//Idige

Av superkvinnor - 23 april 2013 08:34

Nästa gång du köper nya gymskor så köp även sneaker balls. Det är kulor som man lägger i skorna för att dom ska lukta bättre. Själv köpte jag dessa smilebollar sist jag köpte nya skor så nu slipper det lukta äckligt i väskan :p

Av superkvinnor - 22 april 2013 09:32

Idag va vi hos doktorn med Ebba. Det va återbesök för ebbas lilla mage. När vi va inne för ca 4 månader sen så hade hon växt men inte ökat i vikt och hade hamnat efter i sin kurva. Eftersom hon va konstant förstoppad så ville hon inte äta, vilket man kan förstå. Hon fick då ett pulver (movicol) som skulle blandas med dryck. Efter bara två dagar började hon få upp aptiten igen. Sen dess har hon ätit väldigt bra, vilket vi fick bevis på idag. Hon hade gått upp typ 2kg sen vi va där sist och hon är tillbaka på sin kurva igen :D :D :D

Medans Ebba kämpar sig uppåt kämpar jag mig nedåt :p nej kanske inte så mycket nedåt i vikt, men nedåt i cm. Musklerna blir ju dock större på vissa ställen så det kanske inte funkar helt med cm heller. Men Emelie min PT håller koll på att jag sköter mig å att det går åt rätt håll ;)

Igår fick jag ju äntligen med Tobbe på boxpasset vilket visade sig va ganska jobbigt hehe. Hoppas att han vill följa med fler gånger! Jag fick mig ett sjukt jobbigt pass när han va min motståndare. Speciellt när vi skulle putta vår motståndare mot ena väggen, med en stor mits i mellan :p
Nu blir det ett PT pass med min sadistiska PT ;) haha.

//Angelina

Av superkvinnor - 22 april 2013 09:32

Idag va vi hos doktorn med Ebba. Det va återbesök för ebbas lilla mage. När vi va inne för ca 4 månader sen så hade hon växt men inte ökat i vikt och hade hamnat efter i sin kurva. Eftersom hon va konstant förstoppad så ville hon inte äta, vilket man kan förstå. Hon fick då ett pulver (movicol) som skulle blandas med dryck. Efter bara två dagar började hon få upp aptiten igen. Sen dess har hon ätit väldigt bra, vilket vi fick bevis på idag. Hon hade gått upp typ 2kg sen vi va där sist och hon är tillbaka på sin kurva igen :D :D :D

Medans Ebba kämpar sig uppåt kämpar jag mig nedåt :p nej kanske inte så mycket nedåt i vikt, men nedåt i cm. Musklerna blir ju dock större på vissa ställen så det kanske inte funkar helt med cm heller. Men Emelie min PT håller koll på att jag sköter mig å att det går åt rätt håll ;)

Igår fick jag ju äntligen med Tobbe på boxpasset vilket visade sig va ganska jobbigt hehe. Hoppas att han vill följa med fler gånger! Jag fick mig ett sjukt jobbigt pass när han va min motståndare. Speciellt när vi skulle putta vår motståndare mot ena väggen, med en stor mits i mellan :p
Nu blir det ett PT pass med min sadistiska PT ;) haha.

//Angelina

Av superkvinnor - 21 april 2013 10:30

Sitter utanför jobbet i solen och njuter lite innan jag måste gå in å jobba. Va ute en timme med Ebba innan jag åkte oxå. Så skönt att kunna va ute och njuta av vädret å ljuset! Det gör mig glad :D

Efter jobbet blir det ett boxpass å jag har äntligen fått med mig Tobbe ;) eftersom han har kört bjj å typ thaiboxning så tycker han att ett sånt här pass verkar lite mesigt. Visst är det ju inte hård boxning men jag kan lova att han kommer va ordentligt trött efteråt. Å han har lovat att se till att mina armar gör ont ;) hehe.

Ha en trevlig dag å njut av solen alla ni som kan!
//Angie

Av superkvinnor - 20 april 2013 22:58

Min lilla söta älskade jäkla skitunge har lärt sig rymma ur spjälsängen!!!!
Va fasiken gör jag nu?? Det va ju enda stället som hon va stilla på lixom.
Finns ju en anledning till att hon fortfarande har spjälsäng då mina andra fick växasäng från de va 16 månader o det funkade utmärkt ^^
O anledninen är att hon är mer vild än tam o hon behöver sin spjälsäng. Eller BEHÖVDE, nu är det en dödsfälla då hon klättrar ur o kommer göra sig jävligt illa antagligen.
Älskade lilla unge, fan va driftig du är! Du gör din mamma gråhårig ibland! Jag blir galen! Söt är du i all fall! Men jösses va busig!

//Idige

.

Av superkvinnor - 19 april 2013 21:33

<3

Av superkvinnor - 19 april 2013 21:33

Fy satan va jag längtar tillbaka till paradiset på jorden! Nästa gång blir det en riktig lång resa, minst 4 veckor o då ska alla mina älskade prinsessor med!

Presentation


Ibland är det svårt att hinna med allt som man vill hinna med. Man vill gärna ha ett bra jobb med en bra lön, men ändå vara en supermamma som hämtar barnen tidigt från skola/dagis, och orkar leka med dom och sedan laga en god och nyttig middag. Sist men i

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Många har en massa nyårslöften, men många bryter dom snabbt. Hur har det gått med dina?
 Håller dom fortfarande
 Höll en månad
 höll inte ens en dag
 hade inga nyårslöften

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards