Alla inlägg den 18 november 2012

Av superkvinnor - 18 november 2012 20:03

Såg på Oprah i fredags om att vi överkonsumerar och lever ett liv när vi knappt pratar med varandra för tekniken är i vägen. Varje dag spenderar dom flesta av oss alldeles för mycket tid framför datorn, Tvn och mobilen. Vi kastar massor med mat i onödan för att vi äter det som vi känner för just då och inte det vi har hemma vilket betyder att vi slänger mat det egentligen inte är nått fel på.
I programmet fick familjer en veckas utmaning där man fick dra ner på tv och dator. Man va tvungen att ge upp läsk, godis och så vidare.

Den här veckan som kommer ska jag och Tobbe utmana oss själva i ungefär samma utmaning som dom gjorde på Oprah.

Regler:
- högst en timmes tv per dag
- högst en timmes dator per dag
- ingen mobil förutom sms och samtal
- ingen läsk eller redbull
- inget godis
- ingen snabbmat

Mitt mål är att sluta spendera så mycket av min tid till att göra ingenting! Att göra saker som jag nu inte "orkar" göra för att det verkar mer lockande just då att sitta i soffan och göra ingenting. Jag ska spendera mycket mer tid med min familj och även med vänner. Just nu känns livet en aning tråkigt och förutsägbart och inte hur jag vill komma ihåg livet. Det finns säkert många som känner igen sig och jag lovar att det finns tid att ändra på det precis som jag ska göra.

//Angelina

Av superkvinnor - 18 november 2012 06:53

Jag ÄLSKAR när jag får unna mig själv fina saker. Igår unnade jag mig 4 timmar hemma hos Patrik!
Det här är första gången det faktiskt har gjort ont, men de va det värt!
Inte helt klar men på god väg!
Tack Patrik, du är bäst!

//Idige

Presentation


Ibland är det svårt att hinna med allt som man vill hinna med. Man vill gärna ha ett bra jobb med en bra lön, men ändå vara en supermamma som hämtar barnen tidigt från skola/dagis, och orkar leka med dom och sedan laga en god och nyttig middag. Sist men i

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Många har en massa nyårslöften, men många bryter dom snabbt. Hur har det gått med dina?
 Håller dom fortfarande
 Höll en månad
 höll inte ens en dag
 hade inga nyårslöften

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards