Alla inlägg den 10 januari 2013

Av superkvinnor - 10 januari 2013 19:27

Sluta jämföra dig med andra!

Alla kan inte se likadana ut eller va lika starka. Jämför dig med dig själv. Om du vägde 100kg men nu väger 70kg så har du kämpat och gjort förändringar i ditt liv och du borde vara stolt över det. Skit samma om du inte är xs och väger 50kg. Om din vän kan ta 100kg i bänkpress så betyder inte att dina kilon är dåliga för att det är mindre. Se endast till dig och dina framgångar. Visst kan man ha förebilder, men om du förväntar dig att vara/se ut exakt som den personen så kommer du bli besviken. Va det bästa du kan vara! :D

Av superkvinnor - 10 januari 2013 09:22

Jag har säkert skrivit lite om det här förut, men ibland måste man ta upp saker flera gånger.

Musik för mig är väldigt viktigt. Jag lyssnar mestadels när jag åker till och från jobbet eller om jag tränar själv. Hemma kan det oxå hända att jag å Ebba sätter på musik och dansar. Även Ebba älskar musik. På dagis pekar hon ofta på radion och vill att fröknarna ska sätta på musik så hon kan dansa. Hon dansar till nästan allt.

Musik kan göra mycket för humöret. Om jag är trött och lite nere så brukar det hjälpa att lyssna på typ partymusik ;) men om jag vill fortsätta va lite ledsen eller så en stund eller bara vill slappna av så blir det mer lugn och sorglig musik. Sen har vi musik som passar bättre när man tränar. För mig passa lite rockiga låtar till styrketräning och house och techno mer till cardio (typ löpbandet eller cykel).

Musik kan få dig att känna vissa känslor eller få dig att framkalla bilder eller minnen i huvudet.

Så gör som mig och gör flera spellistor som passar till olika humör eller "sysslor".

//Angelina

Presentation


Ibland är det svårt att hinna med allt som man vill hinna med. Man vill gärna ha ett bra jobb med en bra lön, men ändå vara en supermamma som hämtar barnen tidigt från skola/dagis, och orkar leka med dom och sedan laga en god och nyttig middag. Sist men i

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Många har en massa nyårslöften, men många bryter dom snabbt. Hur har det gått med dina?
 Håller dom fortfarande
 Höll en månad
 höll inte ens en dag
 hade inga nyårslöften

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards