Alla inlägg den 14 januari 2013

Av superkvinnor - 14 januari 2013 20:24

Idag har inte motivationen varit på topp. Jag har varit ledig och ändå kunde jag inte masa mig iväg till gymmet. Tänkte att jag skulle köra lite hemmaträning på dagen, men orken och motivationen var som bortblåst.

Försökte få motivation genom att mäta mig och inse att min kropp inte är där den ska vara. Trots att måtten va alldeles för höga så kunde jag inte röra på mitt arsle. Istället blev det fika både hos svärmor och hos Idige. Hade dock glömt äta lunch så pannkakstårtan hos svärmor fick räknas lite som det :p

Nu när vi kom hem från Elins kalas hos Idige så gick jag upp å bytte om så fort jag kunde så jag inte skulle kunna slappa till i soffan.

Det blev kanske inte så mycket träning som jag ville, men det bränner i lår och rumpa så nått bra måste jag ha gjort. Körde med tabata appen som kör 8x20s på varje grej jag gjorde. Sjukt effektivt! Man behöver inte ha mycket tid för att ändå få till ett bra pass. Men man måste göra det!

Nu sitter jag välförtjänt i soffan ;)

//Angelina

Av superkvinnor - 14 januari 2013 12:53

 


Som många redan vet så älskar jag musik och just nu är det denna låt som spelas varmt: Avicii feat Nicky Romero - I could be the one. När man hör vissa låtar så fastnar dom bara. Det kan vara texten eller melodin/beatet. De bästa låtarna har ju både och. En text som får en att känna något och en melodi/ ett beat som gör att man inte kan sitta still.


Just nu så är den här låten exakt vad jag behöver för den gör mig glad. Den här bitterfittan behöver nog lite glädje i vardagen just nu. Dålig sömn och pms är sällan en bra kombo =p hehe.


Här är texten till låten iaf:


Do you think about me when you're all alone

The things we used to do, we used to be

I could be the one to make you feel that way

I could be the one to set you free


Do you think about me when the crowd is gone

It used to be so easy you and I

I could be the one to make you feel that way

I could be the one to set you free


When you need a way to beat the pressure down

When you need to find a way to breathe

I could be the one to make you feel that way

I could be the one to set you free


If you never see me when the crowd is gone

Used to be so easy can't you see

I could be the one to make you feel that way

I could be the one to set you free



När jag var yngre brukade jag lyssna om och om igen på låtar jag gillade och skriva ner texterna. Nu finns det ju betydligt enklare sätt att få texten man vill ha. Det kallas google =p haha.


Vilka låtar gör dig glad?!


//Angelina





Presentation


Ibland är det svårt att hinna med allt som man vill hinna med. Man vill gärna ha ett bra jobb med en bra lön, men ändå vara en supermamma som hämtar barnen tidigt från skola/dagis, och orkar leka med dom och sedan laga en god och nyttig middag. Sist men i

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Många har en massa nyårslöften, men många bryter dom snabbt. Hur har det gått med dina?
 Håller dom fortfarande
 Höll en månad
 höll inte ens en dag
 hade inga nyårslöften

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards