Alla inlägg den 24 januari 2013

Av superkvinnor - 24 januari 2013 12:58

Ofta ser man inte sig själv som andra ser en utan man har en bild i huvudet som man liksom håller fast vid. Många märker inte att deras kropp förändras utan dom lever kvar i vad som har varit. En del går upp i vikt och tror fortfarande att dom är smala, medans en som varit överviktig har svårt att förstå att dom har gått ner i vikt.

Jag tror att det kan vara bra att inte gå så mycket på vikten hela tiden utan mät dina mått. Se vad som händer med kroppen när du börjar träna. Be någon ta kort på dig lite då och då så du ser hur kroppen förändras.

Själv brukar jag bli lite besviken ibland när jag verkligen tittar mig i spegeln för att jag inte ser ut som jag gjorde när jag var yngre, men samtidigt borde jag inse att kroppen förändras men att jag har gjort framsteg ändå. Ett tag i mitt liv mådde jag inte så bra och vägde lite för mycket enligt mig själv. När jag ser bilder från det och bilder från nu så fattar jag inte hur jag kunde låta det gå så långt, men jag vart helt enkelt hemmablind. Jag levde i för stora mjukisbyxor och insåg inte att jag gick upp förrän jag vägde 15kg mer.

Omgivningen och de omkring dig tiger ofta om saken då det är ett känsligt ämne, men om nån hade sagt nått så hade jag kanske tänkt till lite tidigare.

MEN HUR SÄGER MAN TILL NÅN ATT DU HAR BLIVIT STÖRRE?!

Det är ju som sagt ett känsligt ämne. Man kan ju inte säga: fan va tjock du blivit på sistone. För då kommer du definitivt såra den personen. Om det är någon nära dig så kan du ju alltid föreslå aktiviteter där man rör på sig mycket eller försök få in nyttigare mat på matlistan. Be din vän att börja träna med dig.

Men det är inte bara andras ansvar att få dig att inse hur du har förändrats. Du måste försöka se dig själv utifrån. När du verkligen ser dig själv kan du börja göra förändringar, innan dess lever du i "varför ska jag ändra mig när allting är som det brukar" världen. Tänk på det ;)

//Angelina

Presentation


Ibland är det svårt att hinna med allt som man vill hinna med. Man vill gärna ha ett bra jobb med en bra lön, men ändå vara en supermamma som hämtar barnen tidigt från skola/dagis, och orkar leka med dom och sedan laga en god och nyttig middag. Sist men i

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Många har en massa nyårslöften, men många bryter dom snabbt. Hur har det gått med dina?
 Håller dom fortfarande
 Höll en månad
 höll inte ens en dag
 hade inga nyårslöften

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards