Alla inlägg under juli 2013

Av superkvinnor - 13 juli 2013 21:46

Idag är en sån dag som jag hade kunnat vara utan. Jag vaknade upp och mådde piss. Huvudet värkte, öronen kändes som de skulle explodera och halsen kändes tjockare än tjockast. Och på det så hade jag mens :/

Vid tio vart Tobbe kidnappad av sina kompisar och iklädd mankini och med en nappflaska med jäger stack dom iväg på roliga äventyr :p

Som tur är kom Idige hit å tog både Ebba och isolde i vagnen och åkte hem till dom å busade. Då kunde jag ligga på soffan å bara dööö..

Idag har jag bara ätit skit förutom lite kvarg till lunch och sköljt ner det med en jävla massa cola light.

Så för att sammanfatta den här dagen. Ganska värdelös!

//angelina

Av superkvinnor - 12 juli 2013 23:12

Isolde o Ebba är bästisar :) även fast de är så jäkla små (de fyller snart två, med 9 dagars mellan rum) så är de verkligen bästa vänner!
De har inte själva valt att bli kompisar utan "tvingats ihop" sen födseln då jag o Angelina är nära vänner. O barn kommer inte automatiskt överens bara för att mammorna gör det! Men Isolde o Ebba har verkligen funnit varandra o den lyckan som uppstår när dessa små töser träffas går inte att beskriva!
Idag har jag o Mathias passat Ebba ett par timmar då Ebbas mamma o pappa hade fullt upp me bröllop o annat trams (;) o tänk va kul de har haft våra flickor!
Först när Ebba kom vart det lite drama då Isolde låg o sov, men Ebba fann sig fort o lekte så snällt medan vi målade staketet på altanen! Ebba är så lugn o harmonisk om man jämför med vårat lilla yrväder! <3
Efter en stund gick vi o väckte Isolde, som blev ÖVERLYCKLIG över att bästaste vännen va där! De kramades en lång stund innan de gick upp o lekte med kattungarna en stund. Sen smet de ut o raka vägen ut till studsmattan! Det är underbart när två små barn leker så snällt o de skrattar så härligt tillsammans att man blir glad ända in i hjärteroten!
Då Mathias skulle åka till Skärholmen o hämta en låne bil packade vi in oss i bilen o drog iväg! Vi passade även på att gå på hööks o shoppa ridskor till mig o liten välkomst present till min Islandshäst som kommer på måndag :) Isolde o Ebba provade varenda ridhjälm o ridstövel de hittade o matade skylt-hästen men låssas mat ha ha ha!
Sen gick vi på Ikea o shoppade lite små saker o avslutade med korv! Kan säga att dessa två små flickor charmade hela jäkla Skärholmen! De är ju så söta där de går hand i hand o oupphörligen pratar med varandra!

Tack Tobbe o Angelina för att vi fick låna Ebba idag! Tjejorna har haft SÅ trevligt! <3 <3 <3

/Idige

Av superkvinnor - 12 juli 2013 15:49

Igår åkte jag hem till Bea för att umgås lite å för att provsminka innan bröllopet som typ är om en vecka! Börjar få lite smått panik nu eftersom det fortfarande är 100 saker att göra känns det som. Å när jag har saker å ting under kontroll så påminner någon om ytterligare nått som jag inte tänkt på..

Bea gjorde iaf så att jag kände mig sååå himla fin! Kände mig som en prinsessa.
Vanligtvis har jag ju jätte ljusa ögonbryn men hon fixade så de såg jättefina ut. Dessutom fick jag testa lösögonfransar för första gången. Det va lite konstigt i början men jag vande mig ganska snabbt. Tack igen söta Bea för att du gjorde mig så fin! <3

Idag har jag varit hos mammas kompis Eva-Catrin å pratat om blommor till bukett å dekorationer. Det kommer bli sååå bra :D

/Angelina

Av superkvinnor - 10 juli 2013 11:45

Sitter framför tvn å tvshop ploppar upp i rutan. Som alltid försöker dom sälja nån superorodukt som ska få bort dina extra kilon. Och snabbt ska det gå! Ibland behöver du inte ens göra något förutom att sitta i soffan för att få sexpack på magen.

Vi alla har nog nån gång velat ha en Quick-fix till superkroppen. Men dom flesta är smarta nog att fatta att det finns ingen Quick-fix. Man måste jobba hårt för att få det man vill ha och det gäller i princip allt i livet. Det man vill får man lägga ner tid på och offra andra saker för att få.

De personer som har vältränad kropp har spenderat timmar och mer timmar på gymmet och har fått "offra" godis, fika och fet mat för att få riktiga resultat. Jag kan lova att den personen inte bara har vaknat upp och helt plötsligt va vältränad.

Så bestäm dig vad du vill satsa på och gör det! Det behöver inte vara träning utan det kan vara ett speciellt jobb du vill ha eller någon annan dröm som du vill uppfylla. Jobba hårt så lovar jag att det kommer att löna sig ;)

//Angelina

Av superkvinnor - 9 juli 2013 10:54

En bild säger mer än 1000 ord va? ;)
/Idige

Av superkvinnor - 8 juli 2013 09:13

I lördags på morgonen precis i bajsblöjebyte så knackade det på dörren hemma hos mamma där jag va. Mamma sa åt mig att det var det mig å att hon skulle ta över blöjbytet. Jag fick dock tvätta händerna först :p

Jag gick till dörren och där står en flygvärdinna som säger att vi ska åka nånstans på okänd ort. Först skulle vi åka bil till antingen Bromma eller Arlanda, men det fick jag inte veta. Jag fick ett par solglasögon och ett örngott över huvudet. När vi var framme så leddes jag till vad jag förstod i sista sekund var hemma hos Jenny. Och när de tog av mig örngott å solglasögon så stod Jenny, Bea, Palle å Madde där. Hemma hos Jenny väntade en ordentlig frukost som jag var tvungen att äta för att orka med dagen. Min tanke då var att de skulle supa mig ordentligt full :p

Sedan började vi bege oss. Vart hade jag ingen aning om. Men vi åkte buss å tåg och ett av uppdragen var att jag skulle få åka gratis. Ett annat på tåget var att jag skulle samla minst tre nummer till olika killar. En "kille" som var en gubbe hette lulle och såg till att jag fick både telefonnummer å en puss på kinden :p
På vägen mötte även Idige upp oss..

Väl framme vid första stopp var det bootcamp som gällde. En väldigt snygg spänstig kille var vår "instruktör" å körde totalt slut på oss. I början hade han sagt till mig att han skiter i vad jag gör så länge jag inte ger upp och det gjorde jag inte heller. Ingen annan heller för den delen. Vi var helt enkelt grymma!!

Efter den hårda träningen var det bara mat som fanns i våra hjärnor. Vi begav oss till humlegården å några stack iväg å köpte pizza från vapianos. Mums!

I humlegården var det uppdrag å pinsamma frågor som gällde. Jag hade tidigare fått ett shotglas i form av en snopp som dracks flitigt ur ;)
när vi hade varit där en stund kom ännu en vän therese som hade jobbat under dagen :D
när dom tyckte jag hade skämts ut tillräckligt började vi gå mot fridays där vi skulle käka middag. På vägen dit träffade vi ett väldigt trevligt killgäng som gärna ville hjälpa mig med mina uppdrag. Ett uppdrag var att få fyra killar att ha det skönt. Hur?! Det var mitt problem haha. Killarna tyckte att vi skulle visa en väldigt avancerad sexställning där jag plus fyra killar var inblandade. Jag skrattade hela tiden å det gjorde alla andra oxå. Efteråt fick jag en roseshot i min snoppkopp som jag kallade det.

Sen fortsatte vi mot fridays där det blev middag å jättedrinkar å ännu mer skratt :D

Efter middagen var vi alla trötta å nöjda så vi bestämde oss för att bege oss hemåt.

Hela dagen var helt underbart rolig! Tack än en gång till alla som var med och gjorde min möhippa så oförglömlig! :D

Av superkvinnor - 4 juli 2013 20:58

Nu har jg fixat något lånat å något blått ;)

Av superkvinnor - 4 juli 2013 16:24

Igår kväll cyklade jag iväg till en badplats i närheten av mamma för att vara med på ett sommarpass. Det är som sagt vid en badplats så utsikten kan man inte klaga något på.

Passet va väl inte direkt så hårt som jag är van vid, men jag har rört på mig en timme plus 2x15 min det tog att cykla dit å hem. Längtar efter ett riktigt hårt boxpass ;)

Idag har varit en riktig softar dag förutom den lilla korta stund jag va med mormor på smile å i centrum.
Har haft ont i huvudet å det känns lite kvalmigt i luften :(

Ikväll ska det testas lite brudklänning så mamma kan sy in den lite å sen ska jag unna mig ett långt bad i mammas jacuzzi ;)

//Angelina

Presentation


Ibland är det svårt att hinna med allt som man vill hinna med. Man vill gärna ha ett bra jobb med en bra lön, men ändå vara en supermamma som hämtar barnen tidigt från skola/dagis, och orkar leka med dom och sedan laga en god och nyttig middag. Sist men i

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Många har en massa nyårslöften, men många bryter dom snabbt. Hur har det gått med dina?
 Håller dom fortfarande
 Höll en månad
 höll inte ens en dag
 hade inga nyårslöften

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards