Alla inlägg under juli 2013

Av superkvinnor - 3 juli 2013 12:39

Igår efter kalas hos mormor så stack jag å mammas man Anders till gymmet. Där mötte jag upp Nettan :D vi bestämde att vi skulle köra ben å rumpa.

Det här körde vi:
Maskin för baksida lår (ca 3x10)
Maskin för framsida lår (ca 3x10)
Upphopp på "bänk" (3x20)
Knäböj (3x15)
Rumpmaskin (3x12)
Utfall (3x10 på varje ben) det körde vi i "pauserna" på rumpmaskinen.

Det blev ett tungt å bra pass! Benen å rumpan är möra idag. Det kändes speciellt när vi tog en cykeltur till affären för att köpa glass till barnen. Det blev ca åtta km fram å tillbaka.

Ikväll blir det utegympa vid badet som ligger här i närheten av mamma. Hoppas det blir lite mer överkropp å inte så mycket ben :p

Nu ligger jag i solstolen å njuter av lugnet. Terroristen Ebba sover :p

//Angelina

Av superkvinnor - 2 juli 2013 11:00

Starten på min semester vart inte som jag tänkt mig. Ebba tyckte vi skulle gå upp klockan sex och efter några försök att få ligga å dra mig så gav jag upp. När man har en envis unge som säger kom mamma kom och rycker å drar i min arm så orkar man tillslut inte.

Efter vi gjort i ordning oss så stack vi till Täby centrum för att kolla om jag kunde hitta nån bra korsett att ha till bröllopet. Och mamma ville hitta en klänning. Det blev jackpot och vi hitta allt vi ville ha :D

På vägen hem somnade Ebba i bilen och jag hade hoppats att hon skulle fortsätta sova hemma, men det tyckte inte Ebba. Trots att hon var dödstrött så ville hon inte sova.

På eftermiddagen åkte vi en tur till Ica för att handla lite, men det blev en enda stor gnällfest. Kombinationen av förkylning, brist på mat och brist på sömn så var det nog den värsta handlingen någonsin. Jag kan till och med sträcka mig så långt att det är den värsta stunden med Ebba någonsin :/

Kvällen blev inte mycket bättre. Hon ville inte ha någon middag å hon va inte nöjd med att göra något. Tillslut gick vi in och satte oss framför tvn. Ebba somnade till nån minut men hoppade högt när mamma ropade att det var mat. Middagen blev iaf väldigt bra och Ebba satt snällt och åt en gårgås (smörgås). Sen var det typ bara för henne att dricka lite välling och hoppa i säng.

Då kunde jag äntligen slappna av en stund. Jag å mamma drack lite rose' och åt djungelvrål. Dock inte samtidigt :p

Natten blev inte den bästa heller. Hon sov inge bra, men jag fick iaf sovmorgon till halv åtta :p

Idag får vi lite besök av Jenny med barn och sen ska vi fira min mormor som fyller år. Sen ikväll blir det äntligen träning igen :D mer om det får ni veta ikväll ;)

//Angelina

Presentation


Ibland är det svårt att hinna med allt som man vill hinna med. Man vill gärna ha ett bra jobb med en bra lön, men ändå vara en supermamma som hämtar barnen tidigt från skola/dagis, och orkar leka med dom och sedan laga en god och nyttig middag. Sist men i

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Många har en massa nyårslöften, men många bryter dom snabbt. Hur har det gått med dina?
 Håller dom fortfarande
 Höll en månad
 höll inte ens en dag
 hade inga nyårslöften

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards