Alla inlägg den 3 september 2012

Av superkvinnor - 3 september 2012 20:20

Av superkvinnor - 3 september 2012 20:19

En liten ansiktsmask vart det till badet! Vardagslyx!

Av superkvinnor - 3 september 2012 20:00

Idag har jag jobbat första dagen på mitt underbara jobb efter en lång mamma ledighet!
Oh my säger jag bara- jag ÄLSKAR mitt jobb!
Har sovit med lillkotten på armen i natt, hon ville ha välling tidigt och det är så mysigt att lyssna på hennes snarkningar så i natt fick hon ligga hos mig, fast jag aldrig brukar vilja ha några barn i sängen. Vi vaknade alldeles för tidigt så vi behövde inte stressa o jag va på jobbet redan en kvart innan jag började. Vilket va tur, hemtjänsten en måndags morgon är ofta lite kaotiskt. Kan bli galen på folk som ska stressa på mig när min arbetstid inte ens har börjat men idag va jag så taggad så jag inte orkade bry mig o redan 7:32 satt jag i min lilla hemtjänst bil o poppade morgon radio!
O vilken dag jag har haft sen! En riktigt skön rolig och bra första dag:) har jobbat med roliga människor, trevliga farbröder (nästan inga tanter idag) och jag har verkligen njutit av att vara på jobbet!
Mitt jobb är så tacksamt för man får verkligen cred för det man gör och jag som är så social älskar att få träffa nya människor dagarna i ända!
Slutade 15:30, hämtade upp en busig ettåring som verkligen har kommit sig till rätta på dagis, en dödstrött 5 åring som saknat sin mamma halva dan och en 7åring som ALLTID har en massa att berätta, även om hon tyckte jag kon lite sent idag. Det kommer ta ett tag innan alla vant sig vid dessa lite längre dagarna.
Nu är i alla fall middag, disk läxläsning, bad av alla barn, Bolibompa och slutligen nattning av alla barn avklarad! Jag har slängt på en tvätt åxå. Tror jag ska ta mig ett bad nu, så jävla nöjd med idag! I morgon ska jag jobba igen, o det ska bli förjävla trevligt. Jag ÄLSKAR mitt jobb :)


Ps bjuder på en bild på mina schyssta arbetskläder- NJUT;)

//Idige

Av superkvinnor - 3 september 2012 08:09

Idag är första inskolningsdagen för mig å Ebbis. Jag är lite små nervös för hur det kommer gå. Det här är ju mitt enda barn å min första inskolning till skillnad från Idige som gjorde det för tredje gången. Jag sa åt henne att inte va orolig för nått, men när jag själv är i samma sits är jag inte lika säker.

Ebba har ju tidigare vart mycket med sin farmor och det har gått hur bra som helst att lämna henne där. Även när hon har vart med mormor som hon inte träffar så ofta så gick det bra. Så varför har jag en sån jobbig känsla i magen nu för?!

Mest är jag orolig för maten. Hemma om hon äter dåligt kan jag försöka kompensera det med mer mellis, men på förskolan kan dom ju inte hålla på så på samma sätt. Dom har 10 barn till att hålla reda på.

Jag har själv jobbat på förskola, dock med lite äldre barn än Ebba. Jag vet hur det är och hur det funkar. "fröknarna" gör allt dom kan för att hinna med, men mer än så kan man ju inte begära.

Jag håller tummarna för att det blir en bra vecka och att Ebba kommer älska att gå på dagis!! ;)

//den hariga mamman Angie

Presentation


Ibland är det svårt att hinna med allt som man vill hinna med. Man vill gärna ha ett bra jobb med en bra lön, men ändå vara en supermamma som hämtar barnen tidigt från skola/dagis, och orkar leka med dom och sedan laga en god och nyttig middag. Sist men i

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Många har en massa nyårslöften, men många bryter dom snabbt. Hur har det gått med dina?
 Håller dom fortfarande
 Höll en månad
 höll inte ens en dag
 hade inga nyårslöften

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards