Alla inlägg den 10 september 2012

Av superkvinnor - 10 september 2012 21:02

Vill idag lyfta fram min duktiga 5 åring som trots att hon bara är 5 år redan har koll på sin ep medicin!
När hon var på dagis i morse kom hon på att morgon medicinen glömts bort hemma hos hennes pappa vilket hon sa till sin fröken. Fröken ringde barnens låssas mamma som snabbt kunde komma med medicinen! Alla kan glömma och jag är så glad och stolt (o en smula förvånad) att hon faktiskt har så bra koll på det här själv! Duktiga underbara barn, det är allt ordning på dig :)

Av superkvinnor - 10 september 2012 20:56

Död trebarns morsa ligger på soffan, så trött att det gör ont i ögonen. Har överlevt första veckan på arbetet och det har gått över förväntning faktiskt. Har gjort två besök den här veckan som jag varit lite orolig inför men det har ju gått galant så nu är det bara att köra på.
Efter att ha arbetat 6 dagars vecka pluss idag så är jag lite mör. Man är inte van helt enkelt. Vart lite lack på dagis idag, de hade apt o stängde kl 16. Då jag slutar 15:30 jämt så hinner jag alltid hämta innan 16. Kvart i börjar de ringa för att fråga vart jag är och då jag cyklade så hörde jag inte att det ringde så då ringde de min särbo o som i sin tur åxå började ringa mig. Sånt här gör mig jävligt trött. 15;55 gled jag in på dagis så VARFÖR är folk så jävla hysteriska! Jag lackar!
Snabb middag idag för min 5åring hade gympa kl 18. Hon tyckte det va jätte kul så det känndes jättebra! <3 skulle va lite extra effektiv och tog med läsläxan som min äldsta dotter fick läsa för mig undertiden och lillkotten sprang värre än dom som gympade. Ja jag är helt jävla slut nu! Så nu ska jag fan sova! God natt :)

Av superkvinnor - 10 september 2012 19:37

Idag har jag verkligen ansträngt mig både fysiskt och när det gäller maten.

Jag började dagen med ett träningspass som bestod av 40min styrka, 2 övningar bröst, 2 övningar triceps och 3 övningar rygg. 5st set på varje grej. Sen efter det blev det 30 min på crosstrainern.

Maten var bra, men jag tog kanske lite mycket mat till middag men det var för att jag visste att jag hade kcal till godo.

Imorgon kommer den stora utmaningen eftersom jag ska jobba 9-19. Ungefär vid 16 brukar sötsuget vara som starkast för att energin börjar ta slut och hungern tar ut sin rätt. Därför har jag redan idag planerat mellanmål som jag ska ta med till jobbet. Det är just det som krävs! Planering!! Utan det skulle jag definitivt hamna i situationer med frestelser.

//Angie ;)

Av superkvinnor - 10 september 2012 11:08

Skämma för den dåliga uppdateringen från min sida men har haft en lång första jobbvecka o jag jobbar idag med!
I morse slog jag ett slag för vardagsmotionen o cyklade till jobbet! Jag cyklar inte alls så fort som Angelina gör men jag har ju nyss börjat!;)
Lovar skriva mer ikväll! / den hårt arbetande mamman Idige

Presentation


Ibland är det svårt att hinna med allt som man vill hinna med. Man vill gärna ha ett bra jobb med en bra lön, men ändå vara en supermamma som hämtar barnen tidigt från skola/dagis, och orkar leka med dom och sedan laga en god och nyttig middag. Sist men i

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Många har en massa nyårslöften, men många bryter dom snabbt. Hur har det gått med dina?
 Håller dom fortfarande
 Höll en månad
 höll inte ens en dag
 hade inga nyårslöften

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards