Alla inlägg under juni 2013

Av superkvinnor - 28 juni 2013 15:44

Idag tog jag Ebba till Farsta där vi träffade Emelie å hennes dotter Elvira å en till mamma som hette Romi. Vi promenerade från Farsta centrum till ett utegym som låg bredvid Farsta ip.

Vi fick nog till ett ganska bra pass trots barn å allt. Å när dom vill vara med får man göra dom till en del av träningen hehe. Ebba var både min skivstång i bänkpress å extra tyngd när jag gjorde situps. Sen gjorde vi några burpees tillsammans. Hon kommer nog bli ännu starkare än sin mamma om hon fortsätter så här ;)

Efter passet blev det lite posering av Emelie haha.

//Angelina

Av superkvinnor - 27 juni 2013 09:28

Semestern är precis runt hörnet å snart även bröllopet. Typ tre veckor kvar bara :O
På söndag bär det hem till mamma där vi ska fixa bordsdekorationer, klänning å förmodligen lite annat som jag glömt bort :p
Ska även hem till Jenny så vi kan provsätta håret ;)

Ikväll blir det beställning av det som behövs när svärmor bakar tårtan. Som sagt det känns som det är mycket kvar att göra men tiden börjar bli knapp. Därför köpte jag idag en bröllopstidning för att få lite sista minuten inspiration :D

Nu bär det av mot jobbet så jag får läsa/titta i den mer på lunchen.

//Angelina

Av superkvinnor - 26 juni 2013 07:52

Idag när vi skulle gå ner för trappan så ville inte Ebba det. Hon sa åt mig att komma med henne istället å jag följde henne till gästrummet. När vi inte har gäster brukar vi ha det som tvätt-torkningsrum. Ebba går fram till den tomma tvättkorgen och pekar på den. Sen kliver hon i den å sätter sig. Då vill hon bli buren ner i tvättkorgen. Å snäll som man är så fick hon det ;D hon vart lycklig å jag fick ännu mer ont i axlarna å armarna haha..

Igår skulle tokungen prompt ha två nappar i munnen. Varje dag består av nya tokigheter. Alltid är det nått nytt de kommer på.

/Angelina

Av superkvinnor - 26 juni 2013 06:01

Har just varit ute i stallet o släppt ut hästarna. Det tog ca 20 min o va inte jobbigt direkt. Flickdrömmen goes true-story!
Frukost o sen i väg o jobba!
Ha en trevlig onsdag!
/Idige

Av superkvinnor - 23 juni 2013 21:03

Idag har jag å Tobbe varit i Farsta och i Haninge centrum och shoppat. Vi hittade massor av nya fina kläder, både till oss själva och till Ebba.

Ni får lite bilder här på både mina och Tobbes nya kläder. Dock inte alla kläder :p Tobbe ville verkligen vara med på bild haha..

Efter shoppingturen blev det en tripp till svärmors kolonilott där Ebba har varit under dagen. Sen kallade gymmet på mig och ett svettigt boxpass. Sjukt jobbigt med mycket fokus på magen. Men det är ju där man vill förändra sig mest efter man fått barn, eller hur?! ;)

Hoppas ni haft en lika bra dag och helg som jag haft ;)
/Angelina

Av superkvinnor - 23 juni 2013 07:26

Trots att Ebba har varit vaken längre hela helgen så har hon inte sovit längre utan tvärtom. Hon har vaknat klockan sex både idag å igår. Och när man själv varit uppe mycket längre än man brukar så blir man väldigt trött! *jäsp*

Igår skulle Tobbe ge mig sovmorgon genom att gå ner med Ebba. Men vad gör han?! Jo somnar i soffan och Ebba tycker han är tråkig och går upp och väcker mamma :p så det blev inte mycket till sovmorgon tyvärr.

Senare idag blir det lite shopping å träning. Får gå utan Tobbe på boxpasset då Tobbe har stukat foten. Så går det när man kör femkamp på midsommar hehe.

Nu blir det lite frukost så kanske man piggnar till lite. Men en redbull skulle ju inte sitta fel :p

//Angelina

Av superkvinnor - 21 juni 2013 10:56

Midsommar handlar mycket om mat så därför ska ni få ett bra tips av mig. Satsa på proteinerna! Ät mest kött och fisk så slipper du känna dig som en uppjäst potatis i slutet av dagen/natten :p

Å för er som vill röra på er lite utan att gå till gymmet som min duktiga blivande man, så föreslår jag att ni hoppar riktigt mycket groda kring midsommarstången ;) å djupa ska dom vara så det bränner i låren haha.

Glad midsommar på er!

/Angelina

Av superkvinnor - 20 juni 2013 22:44

Nu har jag klarat av 3 pass av 100 på fyra dagar! Hoppas bara att glädjen och motivationen alltid kommer finnas där. Det är därför jag idag provade ett nytt pass idag, piloxing. Sjukt jobbigt, men ändå väldigt roligt. Lite box, lite dans å lite pilates, allt i ett pass. Svetten fullkomligt rann ner i ansiktet å kläderna kunde typ vridas ur efteråt. Men som man säger så är svett bara fett som gråter :D

Ska försöka gå på fler piloxingpass men tyvärr passar det inte jättebra med mitt jobbschema :( tur att man snart har semester i fyra veckor!

Nu är jag dödstrött å vill bara stänga ögonen å somna. Godnatt på er!

//Angelina.

Presentation


Ibland är det svårt att hinna med allt som man vill hinna med. Man vill gärna ha ett bra jobb med en bra lön, men ändå vara en supermamma som hämtar barnen tidigt från skola/dagis, och orkar leka med dom och sedan laga en god och nyttig middag. Sist men i

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Många har en massa nyårslöften, men många bryter dom snabbt. Hur har det gått med dina?
 Håller dom fortfarande
 Höll en månad
 höll inte ens en dag
 hade inga nyårslöften

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards