Alla inlägg under september 2012

Av superkvinnor - 20 september 2012 06:14

Sitter o äter frukost innan jag ska tarmpa till jobbet o sätter nästan the:et i halsen (Japp inget kaffe idag pga att ungarna smittat mig med dagis snor)
Läser på Aftonbladet; H&M fälls för upprörande reklam, modellen var för SOLBRÄND! Japp så vart de, hon va inte för smal, sexistisk utan för BRUN! Jag tror väl jag ramlar av stolen!
"modellen visar ett ideal som är skadligt att sträva efter"
Jaaaaa svenska folket hoppas inte ni fått cancer nu bara för att hm är så oansvariga! Ha ha ha guuuud! Kan inte folk tänka själva? Eller är det bars för att jag är en soldyrkare själv som jag tycker detta är helt sjukt larvigt? I alla fall, ni där ute, man kan dö i hudcancer av för mycket sol- om ni inte redan visste det?! Nu ska jag harkla upp mig o riva ev lite ja må hon leva för min dotter som fyller 5 idag! <3

Av superkvinnor - 19 september 2012 19:20

Planera!

Försök i så stor utsträckning att planera träning, mat och liknande. För när du planerat nått så måste du bryta det när du inte gör det och det känns oftast väldigt jobbigt. Dessutom om du sagt till vänner och bekanta att du ska göra nått speciellt, så frågar dom ofta dagen efter hur det gick, och då står du där utan förklaring till varför du sket i att göra det. Så planera och gör det du planerade!

Av superkvinnor - 18 september 2012 20:07

Nu kanske ni tror att snusk-Angie är i farten igen och ska skriva om små musar men så är inte läget. Idag handlar inlägget om att vara feg och blyg dvs en liten mus!

Jag har alltid vart en ganska blyg, tyst och osäker tjej även om många som känner mig nu inte skulle tro det.

Jag har alltid haft svårt att säga vad jag tycker och tänker. Tex när jag gick i skolan så satt jag alltid längst bak och räckte aldrig upp handen för att säga nått. Inte för att jag inte kunde svaret eller inte hade nått att säga, utan för att jag inte ville att folk skulle lägga märke till mig. Jag va ju ingen så varför skulle folk se mig?!

När jag började på mitt jobb för ca 6 år sen så vågade jag knappt se kunderna i ögonen och ville absolut inte svara i telefonen. Jag va rädd att säga nått fel och göra bort mig!

Idag har jag blivit bättre! Men fortfarande har jag stunder när jag blir den där tysta lilla musen. Jag vågar inte säga ifrån när jag tycker nått är fel för jag vill inte ha nån konflikt. Samma sak när vi har kunder på jobbet som ska tjafsa om reklamationer. Fast jag vet att jag har allt på min sida så får någon av kolleger mer ön ofta ta över kunden. Jag mår psykiskt dåligt över hela situationen. Det är det som jag hatar med mitt jobb. Jag vill inte ha konflikter med folk jag känner så varför skulle jag vilja ha det med en främling?!

Men för att kunna växa och komma framåt i mitt liv måste jag börja säga ifrån och våga göra nya saker. Annars kommer jag alltid vara kvar där jag är. Jag vill ju vara en mamma som Ebba kan se upp till! Så jag måste börja ta risker och speak up när det är saker jag vill eller inte vill, saker jag tycker är bra eller dåligt.

Ibland är det inte bara kroppen man måste träna utan man måste träna på andra saker oxå! För att bli bättre måste man träna och göra..

//Angelina "lilla musen"

Vab

Av superkvinnor - 18 september 2012 11:11

2 veckor o 1 dag hann jag jobba innan det var dax för vab. Strax efter 9 ringde dagis o meddelade att min 5 åring mådde dåligt, troligtvis ep känning. Dessutom är hon förkyld som ungefär alla andra den här årstiden :/
Så nu ligger vi på soffan o kollar på Pippi o äter ostsmörgåsar.
Det är inte lätt att va liten o sjuk! O nu får hon snabbt krya på sig, hon fyller nämligen år på torsdag <3

Av superkvinnor - 17 september 2012 20:41

Känns som jag ska bli sjuk, ligger på soffan o dricker the o kollar på färjan i skrattar så tårarna sprutar!
Snart snart ska vi åxå dra iväg på en liten kryss, ska bara invänta att Angelina har rest fram o tillbaka till turkland ;) snart blir det sängen, måste va frisk i morgon!
// Idige

Av superkvinnor - 17 september 2012 08:56

Idag hade jag totalt glömt bort att vi skulle till BVC å vaccinera Ebba. Som tur va ringde Tobbe och påminde mig. Då slapp jag stressa iväg till dagis. Skulle ju ha gymmat idag oxå men det får nog bli ett kvällspass här hemma.

Känner mig helt sänkt som om jag håller på att bli sjuk. Hoppas det inte blir så! Vill inte va sjuk!

Hoppas ni alla där ute mår bra! ;)
//Angelina

Av superkvinnor - 16 september 2012 20:27

Idag har jag sålt lite bebis saker på blocket och känner mig nyrik o glad!
Dessutom vart det lite mer plats i förrådet vilket inte alls är fel! // Idige

Av superkvinnor - 15 september 2012 18:41

Nu är vi hemma hos familjen Idige och spelar Uno. Det är roligt när de stora barnen är så glada och nöjda när man spelar lite spel med dom. Dom små barnen springer omkring och lite då och då försöker dom sno åt sig några kort :p

Innan kortspelandet vart vi bjudna på god potatisgratäng och fläskfilé ;) super mumsigt!

Hoppas ni har en bra å mysig kväll och helg!

//Angie

Presentation


Ibland är det svårt att hinna med allt som man vill hinna med. Man vill gärna ha ett bra jobb med en bra lön, men ändå vara en supermamma som hämtar barnen tidigt från skola/dagis, och orkar leka med dom och sedan laga en god och nyttig middag. Sist men i

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Många har en massa nyårslöften, men många bryter dom snabbt. Hur har det gått med dina?
 Håller dom fortfarande
 Höll en månad
 höll inte ens en dag
 hade inga nyårslöften

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards