Alla inlägg den 4 februari 2013

Av superkvinnor - 4 februari 2013 09:22

Idag vaknade Ebba klockan sju och jag tänkte: varför kan du inte sova en halvtimme till för?!
Jag va trött och min rygg va öm, men gick upp och hämtade henne till min säng. Hon började snacka och snacka och snacka å då kan man ju inte annat än le. Vi gjorde iordning oss och gick ner och gjorde frukost. Två mackor slank ner som ingenting. Så skönt att slippa stressa över hennes matintag. Vi satt och mös en lång stund i soffan innan vi klädde på oss och gick mot dagis. Hela tiden pratar hon och härmar fåglarna och försöker hitta dom nånstans där uppe i träden. Och varje gång hon ser dom blir hon superglad och säger åhhh :)

Väl på dagis är Hanna det första hon ser å hon springer och kramar om henne och skriket Nanna. Hon är ju för söt. Hon springer runt å hoppar som en liten apa tills jag säger att jag ska gå. Då får jag några slängpussar och går sen å leker med de andra barnen.

Nu sitter jag på bussen på väg mot jobbet. Hoppas ryggen håller idag. Är svullen på ena kotan efter gårdagens hemmaträning med övningar på golvet utan matta. Borde kanske investera i en yogamatta. Hade en kund som skulle ta sin frus yogamatta som bilstolsskydd i bilen. Antar att den frun inte använde den så mycket :p hehe.

Är inne på min tredje jobbar dag då jag inte köper nån cola eller redbull på vägen till jobbet. Det är oftast då jag köper det och det har blivit en väldigt dålig vana. Idag var en jobbig dag eftersom jag var tvungen att gå å handla lunch och tanken på att köpa nån liten dricka fanns där hela tiden, men jag höll mig stark. Tänkte på de där höga siffrorna på min affisch. Siffrorna som är pengar. Väldigt mycket pengar som jag gör av med varje år på dricka :/ jag tänkte oxå på de saker jag hellre vill göra med mina pengar. Det hjälpte. Nu måste jag bara hålla det här. Även på dåliga dagar.

//Angelina

Presentation


Ibland är det svårt att hinna med allt som man vill hinna med. Man vill gärna ha ett bra jobb med en bra lön, men ändå vara en supermamma som hämtar barnen tidigt från skola/dagis, och orkar leka med dom och sedan laga en god och nyttig middag. Sist men i

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Många har en massa nyårslöften, men många bryter dom snabbt. Hur har det gått med dina?
 Håller dom fortfarande
 Höll en månad
 höll inte ens en dag
 hade inga nyårslöften

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards