Alla inlägg den 24 februari 2013

Av superkvinnor - 24 februari 2013 13:33

I fredags eftermiddag åkte jag å Ebba till min mamma. Hon såg fram emot att träffa momo, obbe och alish (mormor, Tobbe och Alice). Jag har aldrig sett henne va så besatt av någon så som hon är med Alice. Det är verkligen hennes idol å hon vill vara med Alice hela tiden. Så pass mycket att lilla Ebba vaknade klockan fem på lördagsmorgonen och började leta efter Alice. Hon sov i samma rum som mig å Ebba så det blev ingen sovmorgon för henne heller.

Vi hade planerat att hänga med Alice till hennes ridning men pga att Ebba vaknat så tidigt så kunde jag inte hålla henne vaken. Vilket var tur eftersom hon mitt i vilan vaknade upp och spydde stackarn :( detta pågick flera gånger under dagen och klockan sex kunde jag inte hålla henne uppe längre så hon fick gå å sova. I och med det så gick jag och la mig tidigt oxå eftersom jag antog att jag skulle få en ganska jobbig natt. Det blev en bättre natt en vad jag hade trott å hon vaknade bara några gånger på natten å ville ha vatten och sen klockan fem bestämde jag mig för att testa välling då hennes mage kurrade så mycket att inte ens jag kunde sova. Det gick bra och hon somnade om till ca halv åtta. Tyvärr har hon haft feber idag å inte vart så himlans pigg :( men lite mat har hon fått i sig plus lite sockerkakssmet när hon hjälpte mormor att baka ;)

Nu har hon sovit middag i ca 2,5 timme och jag har hunnit äta lunch i lugn och ro och suttit i soffan och pratat med mamma och bara slappat. En skön söndag än så länge :D snart kommer Tobbe hit och vi ska äta god oxfilé med potatisgratäng till middag.

Ha en bra söndag!
//Angelina

Presentation


Ibland är det svårt att hinna med allt som man vill hinna med. Man vill gärna ha ett bra jobb med en bra lön, men ändå vara en supermamma som hämtar barnen tidigt från skola/dagis, och orkar leka med dom och sedan laga en god och nyttig middag. Sist men i

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Många har en massa nyårslöften, men många bryter dom snabbt. Hur har det gått med dina?
 Håller dom fortfarande
 Höll en månad
 höll inte ens en dag
 hade inga nyårslöften

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards