Alla inlägg den 10 augusti 2012

Av superkvinnor - 10 augusti 2012 20:45

Ibland behöver man något som pushar en när man inte riktigt har ork att pusha sig själv. Min push får jag från appen runkeeper. Varje gång jag ska cykla till jobbet eller ska ut och springa kan jag tävla mot mig själv. Jag kan ta ut det sista lilla extra som ibland behövs för att försöka få bättre tid än sist.

Dessutom kan man göra olika mål för sig själ. som tex på en månad ska jag springa x antal km. Då måste man ju ut och springa för man vill ju inte misslyckas med något. Själv har jag just nu två olika mål att klara. Ett är att cykla 200km innan oktober och det andra är ett lite svårare mål, springa 175km innan sista oktober. Ligger bra till i cyklingen, men jag ligger lite efter i löpningen. Ska ta tag i det igen på söndag!


Har ni några mål ni vill klara?


Ni får gärna dela med er av era mål till oss och kanske få oss att bli ännu mer pushade ;)


//Angelina

Av superkvinnor - 10 augusti 2012 13:02

Jag vet inte om alla är som mig, men när jag har ätit dåligt så blir jag en sur argbigga som inte orkar göra något och inte har nått tålamod. Därför är det viktigt för mig att äta mellanmål. Speciellt när jag jobbar sent. Så här får ni några tips på snacks och mellanmål som både är nyttiga och goda!


-kvarg/kesella. Jag brukar antingen köpa billig kvarg typ på Lidl och hälla ned fun light jordgubb eller köpa en kesella hallon. Med kvargen blir det som en god yoghurt med mycket protein, vilket är bra att få i sig då det håller en mätt längre och inte lägger sig runt midjan. Protein är nämligen bra för att det som kroppen inte använder för att bygga muskler, använder den då till värme, vilket är super om man vill gå ned lite i vikt.


-ha frukt- eller morotsstavar i en matlåda i kylen. Är du sugen eller lite småhungrig är det bara att ta ut lådan och börja mumsa. Tänk dock på att morötter lätt blir torra så häll i lite vatten i matlådan så håller dom bättre.


-Ägg! Ha några kokta ägg i kylskåpet. Kan ätas som dom är eller kanske på en god smörgås. Ägg har också väldigt mycket protein i sig och håller dig mätt längre.


-stekt ägg med skinka, kalkon eller bacon går superfort att laga iordning. Testa att krydda lite om du tycker det blir tråkig smak.


-Gör egna powerbars. Har själv aldrig vågat testa då jag är så kräsen, men ska nog försöka nån dag. Vill ju inte va en liten barnrumpa som inte vågar testa nya saker. Här har ni iaf ett recept jag snott från Blossom Tainton.


1dl kokosflingor
1dl solroskärnor
1dl pumpakärnor
2dl müsli eller havregryn
2dl russin
2äggvitor


Mixa allt i en matberedare och gör ca 12st bitar. In i ugnen på 175 grader i 15 minuter.


-om man är ute och flänger så kan man alltid kila in i en mataffär och köpa en frukt, powerbar, kesella mm. Tänk bara på att kolla innehållsförteckningen på powerbaren. Ta kolhydraterna minus fett+protein. Summan ska inte bli högre en 10 för då är alldeles för mycket socker i.


Hoppas ni ni gillar min tips! /Angelina

Av superkvinnor - 10 augusti 2012 07:56

Idag uppmärksammar Aftonbladet samma facebook tråd jag berättade om igår.
Tittar på bilderna som aftonbladet lagt upp och ser FORTFARANDE inget sexigt! Lindex- stå på er, ta inte bort ett enda plagg från "luder-avdelningen" utan ös på med mer tuffa fräcka kläder till våra döttrar!

Läs Aftonbladets artikel här:
http://mobil.aftonbladet.se/wendela/article15238261.ab;jsessionid=C58400AA1A7AB6C7AF08CEF208F8CC19.mobil-www3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ibland är det svårt att hinna med allt som man vill hinna med. Man vill gärna ha ett bra jobb med en bra lön, men ändå vara en supermamma som hämtar barnen tidigt från skola/dagis, och orkar leka med dom och sedan laga en god och nyttig middag. Sist men i

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Många har en massa nyårslöften, men många bryter dom snabbt. Hur har det gått med dina?
 Håller dom fortfarande
 Höll en månad
 höll inte ens en dag
 hade inga nyårslöften

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards