Alla inlägg den 19 augusti 2012

Av superkvinnor - 19 augusti 2012 20:52

Ja vi lever bara en gång, men uttrycket betyder nog olika för alla människor.

Om jag tänker på det och ska förklara vad det betyder för mig så skulle jag säga att det betyder att man måste ta en chans om man får den. Får du en chans att dejta någon du gillat länge så gör det, om du får chansen att säga vad du verkligen tycker å tänker om nån bitchig kompis så säg det, har du chansen att få ett nytt jobb så våga säg upp dig på ditt gamla jobb osv..

Men i verkligheten så använder jag "man lever bara en gång" för en del grejer bara för att få det att låta som att det skulle va något bra fast det egentligen inte är det. Typ när det finns efterrätt så det räcker för en hel arme', då måste jag ju ta en omgång till för "jag lever ju bara en gång"! Vilket jävla bullshit! Det är bara för att jag ska få äta utan att känna ångest. Men funkar det?! Nej egentligen inte. För när jag står där och ska ta på mig kläder eller köpa nya jeans och storleken jag brukade ha inte passar det är då ångesten kommer.

Så varför gör man saker man vet att man kommer ångra sen? Är det sockerbegäret som styr eller är det jag?!

Vad har ni för ursäkter för att få äta skit fast du vet att du kommer ångra det?

Av superkvinnor - 19 augusti 2012 16:46

Lägg några minuter på dig själv varje dag!

Lägg några minuter om dagen på att ta hand om dig själv. Det kan va allt från att noppa ögonbrynen till att göra en hårinpackning. Dessa få minuter kan få dig att känna dig mycket bättre och snyggare ;) så unna dig några minuter varje dag. Det är du värd!

Av superkvinnor - 19 augusti 2012 08:29

Ha ha nä, jag har inte blivit galen. Jag håller på och lagar kvällens middag som blir köttgryta med just rödvin vitlök bacon champinjoner och en massa annat gott. Kättgrytor tar ju nån evighet på sig att bli klara så jag gör den nu så i eftermiddag behöver jag bara värma på den medan potatisen kokar.
Annars idag blir det att städa städa städa och sortera. Förbereda inför skol/dagis start i morgon (har redan svurit mig blå över att jag bara hittar 1 av 3 barns regn kläder) ja jag är en riktig sista minuten människa! MEN det brukar funka fint ändå!
2 barn sover fortfarande och 1 (de minsta) är redan nu förbannad för hon känner på sig att jag är jäkligt upptagen idag. Sen får jag sällskap ikväll :D
Va ska ni göra idag? Ta en lång pw kanske med hela familjen? De hade jag gjort om tiden hade funnits idag!

Ha en riktigt trevlig söndag!
//Idige

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ibland är det svårt att hinna med allt som man vill hinna med. Man vill gärna ha ett bra jobb med en bra lön, men ändå vara en supermamma som hämtar barnen tidigt från skola/dagis, och orkar leka med dom och sedan laga en god och nyttig middag. Sist men i

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Många har en massa nyårslöften, men många bryter dom snabbt. Hur har det gått med dina?
 Håller dom fortfarande
 Höll en månad
 höll inte ens en dag
 hade inga nyårslöften

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards