Alla inlägg den 28 augusti 2012

Av superkvinnor - 28 augusti 2012 21:36

Hej bloggen!
Jag har tränat idag med! Faktiskt! Ben o biceps.
Idag såg träningspasset ut så här:

6 set knäböj ( många reps, på safty vikt eftersom jag inte hade nån pass)
5 set utfall
5 set utsida lår i maskin
5 set insida lår i maskin
3 set ben spark (så tungt jag någonsin orkar)
3 set bencurl (så tungt jag någonsin orkar)
5 set bicepscurl med twist
5 set biceps curl med z-stång
5 set vanliga bicepscurl med hantlar
5 set hammer
5 set bicepscurl på bänk

Fick nån liten kick o gick banans när det gällde mina spagetti armar. Det är roligt att träna när man ser resultat och när det går bra på gymmet och idag va en sån dag! Stor o stark ;)
Hade tänkt somna i solariet efter träningen men de va ingen som ville kännas vid att jobba i receptionen idag vilket gjorde mig asarg! Varför i helvete ska instruktörerna även stå i receptionen när dom ändå är upptagna med sina klasser??!
Avreagerade mig med en 6 km pw. Har inte lust att springa efter att ha kört ben helt enkelt. Har dessutom ont i knät efter ha sprungit igår och knäböjen idag gjorde väl inte det hela bättre. hoppas det känns bättre i morgon. Då blir det cirkelträning och dubbla besök hos tandis! Hej o god natt!
// Idige

Av superkvinnor - 28 augusti 2012 12:02

Det här med avundsjuka, de drabbar oss alla mellan varven. Alla har vi olika tix och situationer när det gäller avundsjuka.
En sak som triggar igång min avundsjuka är människor med väldigt ordnade liv. Liv där allt klaffar in i minsta detalj från stump sortering till karriär och exakt all där emellan.
Vet inte varför sånt kan få mig att känna avundsjuka för ett sånt liv skulle inte alls passa mig och min personlighet, jag behöver ett visst mått av kaos för att må bra på nåt konstigt vis.... Avundsjuka kan vara förödande och det tar en massa energi. Därför är det lika bra att förlika sig med sina avundsjuke känslor. Sen finns de en rad andra saker jag åxå är avis på så klart, man är aldrig riktigt nöjd här i livet!
Vad är ni avundsjuka på??

// Idige

Av superkvinnor - 28 augusti 2012 08:50

Idag blir det cykel till motion för min del. 7 km till jobbet och sen har jag väl gjort mig förtjänt av en god frukost ;) kesella hallon, en banan och en proteinshake. Mums!

Hoppas alla får en trevlig dag trots höstkylan! ;)

//Angie

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ibland är det svårt att hinna med allt som man vill hinna med. Man vill gärna ha ett bra jobb med en bra lön, men ändå vara en supermamma som hämtar barnen tidigt från skola/dagis, och orkar leka med dom och sedan laga en god och nyttig middag. Sist men i

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Många har en massa nyårslöften, men många bryter dom snabbt. Hur har det gått med dina?
 Håller dom fortfarande
 Höll en månad
 höll inte ens en dag
 hade inga nyårslöften

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards