Alla inlägg under februari 2013

Av superkvinnor - 19 februari 2013 07:36

Igår tog jag mig till gymmet trots att jag var seg efter en dags vabbande. Det blev en halvtimme intensiv styrketräning. 2 st bröstövningar, 2 st tricepsövningar och 1 st bicepsövning (7:an som är som tre övningar i en).
Sen gick jag ner till cardiohallen å körde 30 minuter cykel. Kändes sjukt skönt efteråt! Dessutom så gick jag hem istället för att ta bussen som jag brukar göra om jag kan. Ja jag är lat :p Men nu ska jag sluta va det.

Idag blir det äntligen ett träningspass med Idige! Det känns som om det va 100 år sen vi fick till ett pass tillsammans. Men det ska vi bli bättre på eller hur?!

Nu blir det lite kvarg till frukost och lite extra protein i form av shake. Protein är väldigt mättande och håller mitt socker i schakt ;)

//Angelina

Av superkvinnor - 18 februari 2013 12:43

Jag är så trött på mina så kallade extratuttar. Det är det där lilla fettet som är under mina riktiga tuttar som bildar två bullar när man böjer sig och ser ut som ett par extra tuttar =S


Jag vet att det krävs väldigt mycket tid och energi för att det ska hända något med magen. Förut trodde jag att man kunde träna, träna och träna för att det skulle hända nått, men det sjunker ner mer och mer att det handlar mer om kosten än om träning. Om man delar upp kost och träning i procent så skulle kosten bestå av ca 70% oc träningen 30%. Men det är kosten är det som är det svåraste för mig. Jag är extremt kräsen och har lätt att få kräkreflexer om jag tycker nått är äckligt. Och med de få saker som jag tycker är okej att äta som är nyttigt så blir det fort extremt långtråkigt att äta.

Träning däremot tycker jag oftast är roligt, men att få bra med tid för det är det svåra. Därför längtar jag efter att snön ska försvinna så man kan börja cykla till jobbet. Dessutom kan man ta en promenad utan att bli blöt om fötterna av det här jävla slasket. Saknar när jag va mammaledig och jag å Idige gick ut och gick flera dagar i veckan. Sååå skönt!


Jag och Tobbe ska storandla imorgon och då ska jag handla en massa nyttiga saker så jag får svårt att fuska. Sen är det planering av lunch och mellis till jobbet och kort oc pengar ska lämnas hemma. Mer säkert kan det väl inte bli?


Nu ska jag äta ett ägg till mellanmål.


//Angelina

Av superkvinnor - 17 februari 2013 13:24

Får ett par veckor sen gick lilla pojken (som ser ut som en flicka) Yohio direkt till finalen i Globen (visst gjorde han det?) o han gick även rakt in i min 8 åriga dotters hjärta!
Snälla nån hjälp mig!
Det enda som lyssnas på här hemma nu för tiden är japansk hårdrock!! Jag döööör o mina öron ramlar av! Elin står i timmar framför spegeln o vrålar till hans låtar, varenda vaken minut!
Till slut tröttnade jag o gav henne ett par hörlurar. Det hjälpte noll o inget, med hörlurarna i örona sjunger hon högre än högst, så hela kvarteret inte kan undgå att höra det!
Va faaaan ska jag göra?!
Just nu leker de melodifestivalen alla tre inne på ellas rum. Ella sjunger på påhittad engelska, Isolde sjunger "i ett hus i skogens slut" o Elin är självklart yohio!
Snälla gode Gud, se till att detta får ett slut- alternativt skänk mig ett par öronproppar!


Tänk va härligt de vore om de ville leka nåt tyst, typ bibliotek eller nåt. Eller åtminstonde slutade sjunga, i alla fall för en liten stund!
/ Idige-morsan med tinnitus!

Av superkvinnor - 17 februari 2013 10:04

För några dagar sen började jag med min "PMSmedicin" som jag fick hos gyn sist jag va där å klaga. Sen dess har jag sprungit på toa tusen gånger, gäspat som en galning, sett suddigt, varit yr i huvudet, seg mm. Så igår plockade jag upp den lilla gömda ihopvikta pappret i asken för att kolla vilka biverkningar det fanns. Det var en låååång lista på vanliga biverkningar. Jag började tänka på hur jag va när jag har PMS å de biverkningar jag redan fått på den här korta perioden för att jämföra hur jag mådde. Så med en del tänkande kom jag fram till att PMS:en är lättare att leva med än alla biverkningar. Det känns nämligen inte så kul när min kollega ber om ursäkt för att hennes samtalsämne inte är det roligaste. Iaf trodde hon väl att jag tyckte det när jag gäspar typ 10 gånger på nån minut :p

Så inga mer biverkningar!

//Angelina

Av superkvinnor - 15 februari 2013 18:04

För ett tag sen så skrev jag om hur allt bara blir större och större, vi likaså :p men nu har nån äntligen tänkt till. Nämligen GB. Vanligtvis har man kanske inte lust att ge ett barn en strutglass men nu kan Ebba oxå få det. Med cornetto mini. Helt perfekt storlek precis som fler saker borde vara.

Glad att nån äntligen tänker lite som mig! :D

Av superkvinnor - 15 februari 2013 16:57

Man blir lite galen av att bara va hemma tycker jag. Det finns ju nämligen inte så mycket annat att göra hemma än att städa! Städa städa städa o plocka efter små barn. Tvätta hänga o vika tvätt. O sortera leksaker. Har rensat hela Ellas rum nu, så om en månad lite drygt är det bara att slänga ner allt i kartonger o flytta dom till vårat nya hem.
Isolde o Ella har bakat negerbollar lagom till Elin slutade skolan o jäääävlar va gott de va :)

Elin sjunger oavbrutet på japanska, Ella tjuter om vartannat o pratar med Morris som har börjat prata om riktigt opassande saker o Isolde går runt o låssas ringer med diverse legobitar eller va hon nu hittar. Ett jäkla dårhus är va detta är!
Tack gode Gud att jag har ett arbete att vila öronen på i vanliga fall o hoppas innerligt att Ella o Isolde mår bättre så vi kan hitta på nåt, man kan nämligen bli knäpp för mindre!

Nu ska jag ut i köket o baka pizza till fredags myset! Får se om det är A-Amigo idag :)

/Idige

Av superkvinnor - 13 februari 2013 20:37

Ja... Det finns ju bättre sätt att starta dagen på ^^

Tack underbara Hanna som kom o drog loss mig så jag faktiskt kunde ta mig till jobbet idag!

O tack snälla Nina, för att du alltid alltid alltid ställer upp för mig o mina barn!

Nu, slappa på soffan, greys, ÄNTLIGEN lite bra tv!

Av superkvinnor - 13 februari 2013 19:37

Jag är så trött på mig själv just nu! Jag har ingen karaktär och drar mig till det dåliga av nån anledning. Att jag inte har planerat mat/mellis spär ju bara på det dåliga ännu mer. Suck..

Så nu ska jag hem å börja planera. Tobbe får hjälpa mig lite med det för han vet ju hur jag fungerar. Det ska planeras tid för träning men mest av allt kosten. Det är där jag har mest problem.

Jag skulle ju vilja ha en snygg mage i sommar när jag springer runt på stranden och jagar Ebba ;)

//Angelina

Presentation


Ibland är det svårt att hinna med allt som man vill hinna med. Man vill gärna ha ett bra jobb med en bra lön, men ändå vara en supermamma som hämtar barnen tidigt från skola/dagis, och orkar leka med dom och sedan laga en god och nyttig middag. Sist men i

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Många har en massa nyårslöften, men många bryter dom snabbt. Hur har det gått med dina?
 Håller dom fortfarande
 Höll en månad
 höll inte ens en dag
 hade inga nyårslöften

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards