Alla inlägg under augusti 2012

Av superkvinnor - 28 augusti 2012 12:02

Det här med avundsjuka, de drabbar oss alla mellan varven. Alla har vi olika tix och situationer när det gäller avundsjuka.
En sak som triggar igång min avundsjuka är människor med väldigt ordnade liv. Liv där allt klaffar in i minsta detalj från stump sortering till karriär och exakt all där emellan.
Vet inte varför sånt kan få mig att känna avundsjuka för ett sånt liv skulle inte alls passa mig och min personlighet, jag behöver ett visst mått av kaos för att må bra på nåt konstigt vis.... Avundsjuka kan vara förödande och det tar en massa energi. Därför är det lika bra att förlika sig med sina avundsjuke känslor. Sen finns de en rad andra saker jag åxå är avis på så klart, man är aldrig riktigt nöjd här i livet!
Vad är ni avundsjuka på??

// Idige

Av superkvinnor - 28 augusti 2012 08:50

Idag blir det cykel till motion för min del. 7 km till jobbet och sen har jag väl gjort mig förtjänt av en god frukost ;) kesella hallon, en banan och en proteinshake. Mums!

Hoppas alla får en trevlig dag trots höstkylan! ;)

//Angie

Av superkvinnor - 27 augusti 2012 21:23

Jaha hur gick de då denna första dag av skärpning? Jo det har gått rätt bra faktiskt.
Till måndags frukost vart de äggröra på två ägg och ett glas lättfil o den obligatoriska koppen kaffe.
Va på gymmet redan kl 8:10 o jag körde ett bröst och triceps pass. Måste nog göra ett jävla ryck när det gäller bänkpress för där sitter jag fast på samma vikter sen hur lönge som helst tillbaka. Får dessutom som sjuk pump i vänsterarmen (den armen jag bär min minsting på) när jag kör armar så der känns som armen ska explodera (ja jag vet att jag har sparris armar men det KÄNNS så! )
Vart ett bra pass och jag avslutade med 5 km löpning (eller motionsjogg kanske jag ska kalla det) svettig.se kan jag säga att jag va sen!
Hem (sprang upp till skolam och lämnade jackan som min 7 åring glömt i morse) dusch och mellis, kvarg med frysta bär.
Fastnade sen i lite viktig o bekymrande research. Tänk att de alltid är nåt man ska behövs oroa sig för!
Sen kom Älskarinnan på lunch, hon åt sin matlåda och jag åt min, fläskytterfile panna o ris!
Sen har jag haft fullt upp hela eftermiddagen! Precis som de ska va när man har familj:)
Har varit med min 7 åring till tandis då hon slagit sönder sin tand för TREDJE gången, men hey- vilda barn är sunda barn eller hur?
När vi efter det hämtade smä systrarna på dagis hade lillkotten frontat med pannan i asfalten o har nu både bula och skrapsår i pannan, men som sagt är man barn så slår man sig ibland!
Till middag vart de kycklingfile stekt potatis och bea med en god sallad til. Perfekt mat för det gillar barnen medan jag kan ta bort potatisen och bara ta lite bea eller völja dressing till.
Efter maten gick vi ut och lekte en timme, solen sken så jag ville passa på, man vet ju aldrig när det händer igen!
Nu har jag tok skrattat mig igenom ett avsnitt av färjan och ska snart krypa ner i sängen, mycket nöjd med denna första dag!

Av superkvinnor - 27 augusti 2012 20:55

Så idag va det dags att skärpa till sig! Det va inte lätt vill jag lova. Jag är ju en godisråtta och cola light junkie.

Jag började dagen med 2,5dl kvarg med en skvätt fun light jordgubb. Sen stressade jag å Ebba iväg till bussen för att bege oss på en ca 2 timmar lång resa till åkersberga för att hälsa på min syssling Jenny.

Till lunch blev det en god sallad från salladsbaren. Superbra grej som finns på bland annat Ica och Coop. Man kan plocka det man tycker om och skippa det man tycker mindre om ;) Dock blev det en brödbit till för att bli lite mättare.

Senare gick vi till centrum för att möta min lillebror. Vi satte oss ner för att fika och jag motstod mitt sug efter prinsesstårta och unnade mig en cola. Det kanske tycks att jag fuskade nu men för mig är det en stor grej att inte ta något till fika och eftersom jag inte dricker kaffe så kan jag inte välja det.

Sen var det två jobbiga timmar hem med en grinig unge som absolut inte ville sitta still i sin vagn :/ väl hemma vart det en snabb middag eftersom jag inte varit hemma under dagen. Köttfärsomelett med två morötter slank ner i ett nafs. Men eftersom jag typ vart hungrig ganska snabbt så hällde jag i mig en dubbel proteinshake oxå!

Det blev ingen träning som va tänkt, men imorgon blir det cykeln till jobbet.

Dagen som helhet blev rätt bra och jag tacklade flera Angie fällor. Både fikafällan och jag har tråkigt när jag åker kommunalt fällan. För att inte tala om jag har ont i huvudet fällan och jag är trött fällan. Alla dom sakerna brukar jag tänka att det gör att jag är värd en redbull, en bulle eller hinkvis med cola light. Så för min del är jag väldigt nöjd med dagen! ;)



Av superkvinnor - 27 augusti 2012 11:59

då va det dax at dra igång träningen på allvar efter semseter, grill, vin, chips och lata dagar!
visst har vi tränat under sommaren ocksåmen inte alls så flitigt som vi gjorde innan!
för att sporra oss själva att komma igång och FORTSÄTTA träna och kanske framför allt skärpa till oss lite med maten så tänker vi nu hänga ut oss själva och vårat sätt att leva!
kanske inspirerar vi en och annan soffpotatis där ute också att sätta lite fart på röva; kan vi så kan NI:)
ni kommer under två månader få se hur vi tränar och vad vi äter ( men kanske inte varje jäkla dag för då lessnar ni nog snabbt) och vilkafällor vi faller i! för ja vi är ju två helt vanliga mammisar som älskar god mat, läsk vin chips fika och allt de där andra som alla ni andra också gillar!
Så nu jävlar ska vi skärpa till oss, pallra oss till gymmet så ofta vi kan, låta bli att stoppa fingrarna i chips påsen och trimma dessa mamma kroppar till oanade höjder!

MEN för att ha nåt att jämföra med så måste vi ju redovisa dags formen!

Angelina:

överarm: 28 cm
underarm: 25 cm
midja: 70 cm
höft: 82 cm
rumpa: 93 cm
lår: 49 cm
vader: 33 cm

Idige:

överarm: 24,5cm
underarm: 21 cm
midja: 66 cm
höft: 86 cm
rumpa 88,5 cm
lår: 49 cm
vader: 32 cm


vikten är helt ointressant då muskler väger mer än fett och nu ska vi ju bli stora och starka!
då de inte kommit in nåra direkta mål vi ska försöka uppfylla så får vi helt enkelt kriga på och försöka toppa formen allt va vi kan dessa två månader!
SÅ nu kör vi!!

Av superkvinnor - 26 augusti 2012 19:50

Rensa bort människor i ditt liv som tillför för mycket negativ energi!

Om en person inte ger dig nått annat en negativ energi så varför ha den kvar i ditt liv? Livet är för kort för att nån jobbig jävel ska ta plats i din redan tighta vardag. Rensa!

Av superkvinnor - 25 augusti 2012 23:34

Är det inte typiskt att när man är barnfri och får sova så kan man inte det?! Det är för tomt här hemma och alldeles för tyst :( Tobbe är oxå borta, men förhoppnings vis kommer han hem snart.

Hoppas ni som kan sova gör det oxå! Eller ni som alltid har lyxen med det njuter! ;)

//Angie

Presentation


Ibland är det svårt att hinna med allt som man vill hinna med. Man vill gärna ha ett bra jobb med en bra lön, men ändå vara en supermamma som hämtar barnen tidigt från skola/dagis, och orkar leka med dom och sedan laga en god och nyttig middag. Sist men i

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Många har en massa nyårslöften, men många bryter dom snabbt. Hur har det gått med dina?
 Håller dom fortfarande
 Höll en månad
 höll inte ens en dag
 hade inga nyårslöften

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards